Page 118 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 118

Recenziji


                  tivne raziskave, hkrati pa bodo bodoči uporabniki knjige pridobili tudi znanje
                  o tem, kako zagotoviti etično ustreznost svojih raziskav. Delo bo brez dvoma
                  mogoče uvrstiti med temeljne študijske vire študijskih predmetov, poveza-
                  nih s pedagoško metodologijo, kot tudi med obvezno čtivo za poznavalce
                  kvalitativne metodologije, ki želijo svoje znanje poglobiti. Pomemben pri-
                  spevek prinaša študentom doktorskega študija, ki se bodo lahko podrobno
                  seznanili z značilnostmi kvalitativnega raziskovanja in pripadajočega instru-
                  mentarija. Glede na navedeno menim, da bo znanstvena monografija prispe-
                  vek k razvoju pedagoške metodologije tudi v slovenskem prostoru, kjer še
                  zlasti primanjkuje znanstvenih in strokovnih publikacij o kvalitativnem pe-
                  dagoškem raziskovanju.

                                                             izr. prof. dr. Tomaž Bratina






                  Znanstvena monografija avtoric doc. dr. Nine Krmac in prof. dr. Majde Cen-
                  cič posega na področje analize kvalitativnih podatkov, ki je v slovenskem je-
                  ziku relativno skromno predstavljeno, pa vendarle na področju družboslovja
                  v najširšem pomenu relativno pogosto uporabljeno. Kvalitativna analiza po-
                  datkov je povezana s kvalitativnimi raziskavami, tako z generičnimi kot tudi
                  različnimi vrstami kvalitativnih raziskav, ki imajo zaradi različnih epistemolo-
                  ških in ontoloških izhodišč svoje posebnosti, prav tako pa poseže, sicer ne ek-
                  splicitno, na področje mešanih raziskav (angl. mixed methods research), kjer
                  pa sta ključnega pomena sama zasnova raziskave in s tem položaj kvalita-
                  tivnega dela v celotni raziskavi. Zato monografija predstavlja zanimiv izziv
                  predstavitve analize kot »nadanalize« ob hkratnih opozorilih in usmeritvah
                  avtoric glede pomena konteksta in cilja raziskave.
                    Specifično se monografija omeji na pedagoško področje, kar je sicer za-
                  nimivo, saj metode analize kvalitativnih podatkov niso področno omejene,
                  tako kot npr. ni faktorska analiza. Res pa je, da so različne tradicije in smeri
                  razvoja kvalitativnega raziskovanja pustile sledi v značilnostih ter posebno-
                  stih na posameznih znanstvenih področjih. Morda je delček tega prepoznan
                  v terminologiji in prevodih poimenovanj metod, vrst raziskav ipd. Avtorici sta
                  se npr. odločili za rabo izraza obdelava podatkov, v tuji literaturi pa srečujemo
                  izraz analiza podatkov. Prav to opažanje kliče k ustanovitvi skupine strokov-
                  njakov, ki bi utrla pot ustreznim, pomensko smiselnim prevodom v slovenski
                  jezik in s tem gradila strokovno terminologijo ter posledično krepila kvalita-
                  tivno raziskovanje v slovenskem prostoru.


                  118
   113   114   115   116   117   118   119   120