Page 119 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 119
Recenziji
Monografija odpira tudi vprašanje, čemu sledi oz. na čem je utemeljena
kvalitativna raziskava in kako kvalitativna raziskava gradi nove teorije. Ponu-
jena sta dva načina, induktivni in deduktivni, pri čemer je deduktivni poime-
novan tudi teoretični. Lahko pa bi trdili, da je kvalitativno raziskovanje ima-
nentno induktivno in povezano s konceptualnim okvirom, kar posledično
pomeni problematiziranje deduktivnosti v induktivnem. Avtorici ohranjata
jasne razmejitve, kar lahko raziskovalcu olajša odločitev o izbiri metode ana-
lize.
Posebej zanimiv je segment o generični kvalitativni raziskavi. Kljub, kot
ugotavljata avtorici, vedno večjem številu generičnih kvalitativnih raziskav in
tudi argumentom v prid tej vrsti raziskave ostaja odprto vprašanje, ali je ge-
neričnost brez kriterijev kakovosti samo »izgovor« za ne dovolj domišljeno
filozofske predpostavke ali pa je posledica popularnosti »mešanih metod«,
kjer praviloma prevladujejo generični kvalitativni deli raziskave, ali oboje. Av-
torici opozorita na potrebo po utemeljitvi paradigme in raznolikosti pogle-
dov na vprašanje generičnosti, kar monografiji daje dodatno vrednost.
Poglavja v monografiji sledijo logiki od metod analize podatkov, preko
vrste kvalitativnih raziskav, predstavitve ugotovitev, vprašanja kredibilnosti
(avtorici izpostavljata kakovost) kvalitativnih raziskav ter etike. Dragocenost
monografije je v organiziranem in sistematičnem pristopu k analizi kvalita-
tivnih podatkov, s čimer bralec lahko prepozna kompleksnost in raznolikost
metod ter povezanost slednjih z izbrano vrsto raziskave.
prof. dr. Anita Trnavčević
119