Page 119 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 119

Recenziji


               Monografija odpira tudi vprašanje, čemu sledi oz. na čem je utemeljena
             kvalitativna raziskava in kako kvalitativna raziskava gradi nove teorije. Ponu-
             jena sta dva načina, induktivni in deduktivni, pri čemer je deduktivni poime-
             novan tudi teoretični. Lahko pa bi trdili, da je kvalitativno raziskovanje ima-
             nentno induktivno in povezano s konceptualnim okvirom, kar posledično
             pomeni problematiziranje deduktivnosti v induktivnem. Avtorici ohranjata
             jasne razmejitve, kar lahko raziskovalcu olajša odločitev o izbiri metode ana-
             lize.
               Posebej zanimiv je segment o generični kvalitativni raziskavi. Kljub, kot
             ugotavljata avtorici, vedno večjem številu generičnih kvalitativnih raziskav in
             tudi argumentom v prid tej vrsti raziskave ostaja odprto vprašanje, ali je ge-
             neričnost brez kriterijev kakovosti samo »izgovor« za ne dovolj domišljeno
             filozofske predpostavke ali pa je posledica popularnosti »mešanih metod«,
             kjer praviloma prevladujejo generični kvalitativni deli raziskave, ali oboje. Av-
             torici opozorita na potrebo po utemeljitvi paradigme in raznolikosti pogle-
             dov na vprašanje generičnosti, kar monografiji daje dodatno vrednost.
               Poglavja v monografiji sledijo logiki od metod analize podatkov, preko
             vrste kvalitativnih raziskav, predstavitve ugotovitev, vprašanja kredibilnosti
             (avtorici izpostavljata kakovost) kvalitativnih raziskav ter etike. Dragocenost
             monografije je v organiziranem in sistematičnem pristopu k analizi kvalita-
             tivnih podatkov, s čimer bralec lahko prepozna kompleksnost in raznolikost
             metod ter povezanost slednjih z izbrano vrsto raziskave.

                                                         prof. dr. Anita Trnavčević




























                                                                            119
   114   115   116   117   118   119   120