Page 117 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 117
Recenziji
Znanstvena monografija se osredotoča na kvalitativno raziskovanje na peda-
goškem področju in predstavlja pomemben prispevek k slovenski pedagoški
metodologiji. Praksa kaže, da je kvalitativno raziskovanje nekoliko zaposta-
vljeno, čeprav je na pedagoškem področju zelo učinkovito in primerno – prav
zaradi problematike, ki se pojavlja na pedagoškem področju in ne omogoča
obsežnih raziskovalnih vzorcev ali pa so pojavi usmerjeni v posameznika ali
manjše oz. omejene entitete. V knjigi je predstavljen obsežen opis različnih
načinov obdelave kvalitativnih podatkov. Avtorici sta pri pisanju izhajali iz
slovenske pedagoške metodologije, ki se je vseskozi povezovala s svetovno
metodologijo. V tem sta poskušali uravnoteževati na eni strani slovensko me-
todološko tradicijo, predvsem pedagoško, in na drugi strani zunaj slovenskih
meja razvijajočo se kvalitativno metodologijo. V uvodnih poglavjih izposta-
vljata podroben opis različnih načinov analize kvalitativnih podatkov in kako
se postopek kodiranja gradiva razlikuje med njimi. V nadaljevanju pa nava-
jata različne vrste raziskav v kvalitativnem raziskovanju ter posebej analizi-
rata utemeljeno teorijo, ki je v tej knjigi prvič obsežno in celostno predsta-
vljena.
Knjiga prinaša nekatera nova spoznanja in se osredotoča tudi na oblikova-
nje ugotovitev ter poročila in predstavitev kvalitativne raziskave. Avtorici sta
vključili tudi primere diagramov, ki se lahko uporabijo pri predstavitvi ugo-
tovitev, kar bo uporabnikom omogočalo boljšo predstavitev kvalitativnih re-
zultatov.
Znanstvena monografija je zasnovana tako, da je primerna za raziskovalce,
ki se šele začenjajo ukvarjati s to vrsto raziskovanja, pa tudi za tiste, ki že
imajo izkušnje na tem področju. Monografija se zaključi s poudarkom po-
mena ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti kvalitativne raziskave ter etike
v raziskovanju, ki je ključna pri načrtovanju, vodenju in predstavljanju rezul-
tatov pedagoških raziskav. Prav pedagoške kvalitativne raziskave so namreč
tiste, ki mnogokrat vključujejo tudi najranljivejše osebe, na katere moramo
biti pri raziskovanju še posebej pozorni. Avtorici bralce spodbujata k izbiri
prave paradigme ter k umiku od prepogoste izpeljave generičnih kvalitativ-
nih raziskav.
Ocenjujem, da bo znanstvena monografija pripomogla k boljšemu spo-
znanju o tem, kako načrtovati, izvajati, predstavljati pa tudi vrednotiti kvalita-
117