Page 117 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 117

Recenziji







             Znanstvena monografija se osredotoča na kvalitativno raziskovanje na peda-
             goškem področju in predstavlja pomemben prispevek k slovenski pedagoški
             metodologiji. Praksa kaže, da je kvalitativno raziskovanje nekoliko zaposta-
             vljeno, čeprav je na pedagoškem področju zelo učinkovito in primerno – prav
             zaradi problematike, ki se pojavlja na pedagoškem področju in ne omogoča
             obsežnih raziskovalnih vzorcev ali pa so pojavi usmerjeni v posameznika ali
             manjše oz. omejene entitete. V knjigi je predstavljen obsežen opis različnih
             načinov obdelave kvalitativnih podatkov. Avtorici sta pri pisanju izhajali iz
             slovenske pedagoške metodologije, ki se je vseskozi povezovala s svetovno
             metodologijo. V tem sta poskušali uravnoteževati na eni strani slovensko me-
             todološko tradicijo, predvsem pedagoško, in na drugi strani zunaj slovenskih
             meja razvijajočo se kvalitativno metodologijo. V uvodnih poglavjih izposta-
             vljata podroben opis različnih načinov analize kvalitativnih podatkov in kako
             se postopek kodiranja gradiva razlikuje med njimi. V nadaljevanju pa nava-
             jata različne vrste raziskav v kvalitativnem raziskovanju ter posebej analizi-
             rata utemeljeno teorijo, ki je v tej knjigi prvič obsežno in celostno predsta-
             vljena.
               Knjiga prinaša nekatera nova spoznanja in se osredotoča tudi na oblikova-
             nje ugotovitev ter poročila in predstavitev kvalitativne raziskave. Avtorici sta
             vključili tudi primere diagramov, ki se lahko uporabijo pri predstavitvi ugo-
             tovitev, kar bo uporabnikom omogočalo boljšo predstavitev kvalitativnih re-
             zultatov.
               Znanstvena monografija je zasnovana tako, da je primerna za raziskovalce,
             ki se šele začenjajo ukvarjati s to vrsto raziskovanja, pa tudi za tiste, ki že
             imajo izkušnje na tem področju. Monografija se zaključi s poudarkom po-
             mena ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti kvalitativne raziskave ter etike
             v raziskovanju, ki je ključna pri načrtovanju, vodenju in predstavljanju rezul-
             tatov pedagoških raziskav. Prav pedagoške kvalitativne raziskave so namreč
             tiste, ki mnogokrat vključujejo tudi najranljivejše osebe, na katere moramo
             biti pri raziskovanju še posebej pozorni. Avtorici bralce spodbujata k izbiri
             prave paradigme ter k umiku od prepogoste izpeljave generičnih kvalitativ-
             nih raziskav.
               Ocenjujem, da bo znanstvena monografija pripomogla k boljšemu spo-
             znanju o tem, kako načrtovati, izvajati, predstavljati pa tudi vrednotiti kvalita-


                                                                            117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120