Page 337 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 337
Future Preschool Teachers’ Perspectives on Integrating Multicultural and Multilingual Content
Yörüko,M., Ö. Özel,and G. Dalgar.2024. ‘How Should Multicultural Education
Be According to Preschool Teachers.’ Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Der-
gisi 6(1): 106–129.
Žefran, M. 2015. ‘Students’ Attitudes towards Their EFL Lessons and Teachers:
A Retrospective Study.’ Journal of Elementary Education 8(1–2):167–80.
Žefran, M., N. J. Taslimi, S. Toniolo, and L. Lazarić. 2024. ‘Implementing Mul-
tilingual Educational Practices at Pre-Primary Level in Slovenia, Austria,
Italy and Croatia: A Comparative Analysis.’ JournalofElementaryEducation,
17(Special), 11–26.
Pogledi bodočih vzgojiteljev na vključevanje večjezičnih
in večkulturnih vsebin v slovenskih vrtcih
Članek se ukvarja s pogledi in stališči bodočih vzgojiteljev predšolskih otrok
glede vključevanja večjezičnih ter večkulturnih vsebin na predšolski stopnji.
Predstavljene so ugotovitve kvalitativne raziskave, izvedene v obliki polstruk-
turiranih intervjujev med 16 bodočimi vzgojitelji predšolskih otrok v Sloveniji.
Cilji raziskave so bili: (1) prepoznati stališča intervjuvancev do vključevanja več-
jezičnih in večkulturnih vsebin v vrtčevske dejavnosti, (2) raziskati, kako ude-
leženci ocenjujejo lastne kompetence za uspešno vključevanje večjezičnih in
večkulturnih vsebin v svoje delo, in (3) ugotoviti, katere izzive izpostavljajo
udeleženci pri vključevanju večjezičnih in večkulturnih vsebin v dejavnosti v
vrtcu. Rezultati razkrivajo pozitivna stališča udeležencev do večjezičnosti in
večkulturnosti ter njihovo zavedanje o pomenu večjezične/večkulturne vzgoje
v vrtcu, hkrati pa kažejo na pomembne izzive v večjezični/večkulturni predšol-
ski vzgoji, kot so nezadostna usposobljenost vzgojiteljev, omejujoč kurikulum,
časovna stiska in negativna prepričanja vzgojiteljev o lastnih tujejezikovnih
zmožnostih.
Ključnebesede: večjezična in večkulturna vzgoja, jezikovno in kulturno zaveda-
nje, predšolska vzgoja, stališča, kompetence predšolskih učiteljev
337