Page 337 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 337

Future Preschool Teachers’ Perspectives on Integrating Multicultural and Multilingual Content


                  Yörüko,M., Ö. Özel,and G. Dalgar.2024. ‘How Should Multicultural Education
                     Be According to Preschool Teachers.’ Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Der-
                     gisi 6(1): 106–129.
                  Žefran, M. 2015. ‘Students’ Attitudes towards Their EFL Lessons and Teachers:
                     A Retrospective Study.’ Journal of Elementary Education 8(1–2):167–80.
                  Žefran, M., N. J. Taslimi, S. Toniolo, and L. Lazarić. 2024. ‘Implementing Mul-
                     tilingual Educational Practices at Pre-Primary Level in Slovenia, Austria,
                     Italy and Croatia: A Comparative Analysis.’ JournalofElementaryEducation,
                     17(Special), 11–26.


                  Pogledi bodočih vzgojiteljev na vključevanje večjezičnih
                  in večkulturnih vsebin v slovenskih vrtcih
                  Članek se ukvarja s pogledi in stališči bodočih vzgojiteljev predšolskih otrok
                  glede vključevanja večjezičnih ter večkulturnih vsebin na predšolski stopnji.
                  Predstavljene so ugotovitve kvalitativne raziskave, izvedene v obliki polstruk-
                  turiranih intervjujev med 16 bodočimi vzgojitelji predšolskih otrok v Sloveniji.
                  Cilji raziskave so bili: (1) prepoznati stališča intervjuvancev do vključevanja več-
                  jezičnih in večkulturnih vsebin v vrtčevske dejavnosti, (2) raziskati, kako ude-
                  leženci ocenjujejo lastne kompetence za uspešno vključevanje večjezičnih in
                  večkulturnih vsebin v svoje delo, in (3) ugotoviti, katere izzive izpostavljajo
                  udeleženci pri vključevanju večjezičnih in večkulturnih vsebin v dejavnosti v
                  vrtcu. Rezultati razkrivajo pozitivna stališča udeležencev do večjezičnosti in
                  večkulturnosti ter njihovo zavedanje o pomenu večjezične/večkulturne vzgoje
                  v vrtcu, hkrati pa kažejo na pomembne izzive v večjezični/večkulturni predšol-
                  ski vzgoji, kot so nezadostna usposobljenost vzgojiteljev, omejujoč kurikulum,
                  časovna stiska in negativna prepričanja vzgojiteljev o lastnih tujejezikovnih
                  zmožnostih.
                  Ključnebesede: večjezična in večkulturna vzgoja, jezikovno in kulturno zaveda-
                  nje, predšolska vzgoja, stališča, kompetence predšolskih učiteljev






















                                                                            337
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342