Page 39 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 39
7
7. Petje s spremljavo klavirja
Na klavirju navadno desna roka igra melodijo, leva pa spremljavo. Razvoj
klavirja je zelo povezan z evropsko kulturno zgodovino in je eden nosilcev
razvoja klasične glasbe. Učenje glasbe s klavirjem izredno ugodno vpliva na
razvoj in razumevanje glasbe v celoti. Z igranjem klavirja se razvijajo izva-
jalske spretnosti in koordinacija gibanja. Pomembno je usklajevanje leve in
desne roke. S klavirjem je lažje analizirati in tudi slišati teoretične zakonitosti
v glasbeni teoriji.
Pri mnogih vrstah glasbe je spremljava sestavljena iz kratkih, preprostih
vzorcev, ki se ves čas ponavljajo v istem partu (ostinato).
Pri igranju akordov na klavir je pomembno poznati in igrati obrate akordov.
Na ta način lahko igramo v zaporedju več akordov, ne da bi kaj dosti premikali
roko. Včasih lahko igramo več akordov znotraj oktave. Zaporedje akordov zveni
bolje, če se vsaka nota v harmoniji premakne po najkrajši poti od enega do dru-
gega akorda. Pri tem se možgani bolj posvetijo petju in vizualnemu spremlja-
nju okolice (otroci v razredu ali publika). Če se oko preveč ukvarja s pozicijami
prstov pri igranju akordov, se manj ukvarja z drugimi dejavnostmi. Večopravil-
nost možganov je komponenta, ki je pri glasbenikih in učiteljih nepogrešljiva.
V priročniku je spremljava na klavir predstavljena z igranjem:
a) akordov v levi roki in melodije z desno roko,
b) dvojemk v levi roki in melodije z desno roko,
c) bas-linije v levi roki in akordov v desni roki.
Večina primerov v priročniku je narejenih iz dveh akordov – največkrat
iz tonike in dominante v različnih tonalitetah. Obstajajo pa še mnogi drugi
načini harmonske spremljave na klavir (klaviaturo), ki jih v tem priročniku ne
obravnavamo.
Klavirska spremljava
− Primer petja pesmi »MORSKI ŽUR« in »SONČNA USPAVANKA« z različni-
mi spremljavami
− Spremljave akordov z levo roko in z obema rokama v različnih tonali-
tetah
39