Page 39 - Harmonska_Spremljava_Petja
        P. 39
     7
             7.  Petje s spremljavo klavirja
             Na klavirju navadno desna roka igra melodijo, leva pa spremljavo. Razvoj
             klavirja je zelo povezan z evropsko kulturno zgodovino in je eden nosilcev
             razvoja klasične glasbe. Učenje glasbe s klavirjem izredno ugodno vpliva na
             razvoj in razumevanje glasbe v celoti. Z igranjem klavirja se razvijajo izva-
             jalske spretnosti in koordinacija gibanja. Pomembno je usklajevanje leve in
             desne roke. S klavirjem je lažje analizirati in tudi slišati teoretične zakonitosti
             v glasbeni teoriji.
               Pri mnogih vrstah glasbe je spremljava sestavljena iz kratkih, preprostih
             vzorcev, ki se ves čas ponavljajo v istem partu (ostinato).
               Pri igranju akordov na klavir je pomembno poznati in igrati obrate akordov.
             Na ta način lahko igramo v zaporedju več akordov, ne da bi kaj dosti premikali
             roko. Včasih lahko igramo več akordov znotraj oktave. Zaporedje akordov zveni
             bolje, če se vsaka nota v harmoniji premakne po najkrajši poti od enega do dru-
             gega akorda. Pri tem se možgani bolj posvetijo petju in vizualnemu spremlja-
             nju okolice (otroci v razredu ali publika). Če se oko preveč ukvarja s pozicijami
             prstov pri igranju akordov, se manj ukvarja z drugimi dejavnostmi. Večopravil-
             nost možganov je komponenta, ki je pri glasbenikih in učiteljih nepogrešljiva.
               V priročniku je spremljava na klavir predstavljena z igranjem:
                a) akordov v levi roki in melodije z desno roko,
                b) dvojemk v levi roki in melodije z desno roko,
                c) bas-linije v levi roki in akordov v desni roki.
               Večina primerov v priročniku je narejenih iz dveh akordov  – največkrat
             iz tonike in dominante v različnih tonalitetah. Obstajajo pa še mnogi drugi
             načini harmonske spremljave na klavir (klaviaturo), ki jih v tem priročniku ne
             obravnavamo.
             Klavirska spremljava
                   − Primer petja pesmi »MORSKI ŽUR« in »SONČNA USPAVANKA« z različni-
                  mi spremljavami
                   − Spremljave akordov z levo roko in z obema rokama v različnih tonali-
                  tetah
                                                                            39
     	
