Page 34 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 34

Združevanje glasbene teorije s praktičnim igranjem

                    Za dobro izvajanje pesmi s petjem in spremljavo potrebno nekaj teoretič-
                  nega znanja – ne vsega, ne preveč in ne premalo. Teoretično znanje moramo
                  vedno prikazati na klavirju, zato je potrebno začetno osnovno znanje klavirja,
                  ki zajema od postavitve prstov na klavirju in položaja telesa do neodvisnosti
                  delovanja leve ter desne roke.
                    Za študenta je pomembno, da na začetku snov ni prezahtevna, saj je lahko
                  koordinacija različnih dejavnosti (petje besedila, igranje na inštrument, bra-
                  nje akordov) le tako uspešna. Povezava med očesom, ušesom in roko ustvarja
                  mehanizem, ki proizvaja celotno harmonsko spremljavo s petjem besedila.

                  Razumevanje teorije na praktičnih primerih
                  Pri spoznavanju glasbene teorije mora uho slišati vse, kar nam notni prime-
                  ri ali besedne razlagajo. Vse, kar postavi teorija, se mora udejanjiti s toni, ki
                  so zapeti, odigrani na inštrumentu v realnosti ali posneti na različne načine.
                  Napredovanje pri učenju glasbe mora biti v skladu z učenčevimi psihofizič-
                  nimi danostmi. Še posebej so učinkovite vizualne in zvočne predstavitve ob
                  besedni razlagi glasbene teorije. Danes se na spletu najdejo različni videopo-
                  snetki, na katerih so prikazani primeri, kjer so teoretične sheme predstavljene
                  s praktičnim igranjem. Glasba je na ta način razumljivejša in zanimivejša.

                  Igranje harmonske spremljave k petju
                  Za igranje harmonske spremljave je treba usvojiti nekaj osnovnega znanja:

                  Znanje not
                  Note moramo poznati, če želimo zapeti ali zaigrati melodijo na blok flavto ali
                  klavir (toni po višini in v ritmu). Preko njih lažje razumemo intervale, lestvice,
                  kvintni krog, zgradbo in obrate akordov6 ter mnogostranost akordov7.
                    Samo igranje spremljave na brenkalih bomo težko izvedli tudi brez poznava-
                  nja not. V tem primeru moramo imeti izvrsten posluh in intuicijo za melodijo, da
                  bi lahko zapeto frazo povezali z akordi. Če imamo na razpolago zvočni posnetek,
                  lahko z dobrim posluhom odpojemo in odigramo spremljavo brez znanja not.

                  Simboli akordov
                  Poznavanje simbolov akordov je nujno za spremljanje petja na inštrumente.
                  Akord z veliko črko označimo kot osnovni basovski ton. S številkami in z ozna-


                 6   Obrat akorda je oblika akorda, pri kateri najnižji ton ni prima akorda, temveč nek drug ton,
                  npr. terca, kvinta, septima.
                 7  Mnogostranost akordov je postavitev akordov na različnih tonih lestvice.


                  34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39