Page 35 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 35

Igranje harmonske spremljave k petju

             kami nižajev ter višajev pa označujemo terco, septimo, nono, kvarto in kvinto
             v akordu (C7b9 = C-dur z malo septimo in malo nono).
               Na brenkalih je manj pomembno poznati posamezne tone akorda, ker so
             predstavljeni s shemami, ki označujejo polja (točke dotika), na katere se pos-
             tavijo prsti. Pri kitari je leva roka veliko bolj obremenjena kot pri ukuleleju,
             predvsem zaradi štirih strun, ki so za razliko od šestih za možgane lažje spre-
             jemljive in hitreje sedejo v spomin. Navsezadnje je tudi leva roka pri ukuleleju
             veliko manj obremenjena kot pri kitari, kjer jo moramo nekaj časa trenirati,
             da se mišice na njej privadijo na zvijanje roke, v tej fazi pa lahko hitro kopni
             veselje za spremljavo s kitaro. Zato je pomembno, da imamo enostaven pri-
             stop k glasbi, pri čemer poskušamo ugotoviti, kaj bi učenca hitreje potegnilo
             v svet glasbe.8

             Pridobivanje veščine branja akordov
             Za razliko od branja melodije z notami je branje akordov s šiframi enostavnej-
             še. V enem simbolu akorda je združenih več informacij. Možgani jih morajo
             prej teoretično obdelati. Kasneje je informacijam lažje slediti pri potovanju
             akordov iz takta v takt. V počasnejšem tempu je štetje potrebnih udarcev v
             taktu vsekakor lažje delo. Kasneje tempo pospešimo, vendar nikoli do hitro-
             sti, ki je ne zmoremo igrati enakomerno.


             Iskanje prave tonalitete9
             V tem delu ima glavno nalogo uho. Tudi če imamo samo notni zapis, moramo
             znati poiskati harmonije (npr. toniko in dominanto). Pri tem je potrebne nekaj
             vaje, da se uho privadi na spreminjanje tonalitete, ko si akord npr. zabrenka-
             mo na kitaro. Morda prvič ne zadenemo pravega rezultata, zato je potrebnih
             več poskusov, kjer se uho (sluh) poveže z intuicijo, ki mu pomaga najti pravo
             pot.
               Spremljevalni inštrument (klavir, brenkalo, Orffovi inštrumenti) so lahko
             tudi pomoč pri iskanju prvega tona pevske melodije v skladbi. Ko smo ga
             prebrali po notah, ga poiščimo na klavirju in ga skušajmo odpeti skupaj z
             igranjem.




            8  V 60. letih je pedagog J. Chalmers Doane uvedel spremembe v glasbenih programih po vsej
             Kanadi, pri čemer je ukulele uporabil kot poceni in praktičen učni inštrument za spodbujanje
             glasbene pismenosti v razredu.
            9  Tonaliteta je zvočno okolje, ki ga dajo akordi določene lestvice z nekaterimi značilnimi zveza-
             mi teh akordov.


                                                                             35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40