Page 7 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 7
Predgovor
»V tem šopku ni nič mojega, moj je samo trak, s katerim sem ga povezal.«
Michel de Montaigne, francoski renesančni humanist, pisatelj in filozof
Že dolgo zaznavam, da glasbeno znanje pridobivam iz različnih virov. S tem
mislim na pisne vire iz literature ali na živa izvajanja, kjer sam igram ali samo
poslušam glasbo. Predvsem pa name vplivajo ljudje, ki jih srečujem v pove-
zavi z glasbo. Veliko je znanj, ki jih v sebi nosim že dolgo, pa sem pozabil,
od koga sem to ali ono prejel. Mislim, da to ves čas počnemo vsi: predajamo
sporočila naprej in tako osmišljamo vesolje.
V učbenik sem dodal svoj avtorski pogled na poučevanje glasbe, ki sem ga
dolga leta preizkušal v šolskem razredu, pri svojem individualnem pouku in
na mnogih delavnicah, ki so kasneje postale moj laboratorij za preizkus no-
vih, sodobnih načinov poučevanja. V metode poučevanja sem ves čas vple-
tal izkušnje, nabrane ob dolgoletnem nastopanju na odru individualno ali z
orkestri, ki sem jih vodil. Čeprav sem ves čas skladal in prirejal glasbo, sem za
potrebe poučevanja največ znanja pridobil z igranjem. Če glasbe ne znamo
izvajati sami, bomo težko prikazali drugim, kako naj to počnejo. Daleč naj-
pomembnejše izkušnje pa sem pridobil od učencev samih. Že zelo zgodaj se
je dalo ugotoviti, da nima velikega smisla vztrajati na način, ko učenec kljub
preizkušeni metodi ne pokaže odziva. V takem primeru je bilo bolje raziskati,
zakaj metoda ne deluje, in jo nato spremeniti. S stalnim rahlim spreminja-
njem metode postane učenje glasbe kreativnejše. Učenec to zagotovo zazna.
Vendar se prava moč učitelja lahko razvije le v razredu ali pri individualnem
pouku; ob znanju teorije in prakse z veliko mero empatije. Pomembno je, da
imamo učitelji glasbe ves čas poučevanja na voljo več metod; izberemo tisto,
ki jo ocenimo kot najprimernejšo glede na posameznega učenca ali skupino.
Moj pogled na glasbo skozi oči skladatelja, aranžerja in dolgoletnega izva-
jalca na odrih se razlikuje od pogleda glasbenega teoretika, ki ima glasbeno
znanje sistematizirano v pravila in ga posreduje naprej skozi oči opazovalca
glasbe. Čeprav nedvomno spadam med glasbenike izvajalce z dolgoletnimi
izkušnjami na odru, mislim, da je sinteza obeh pogledov optimalno glasbe-
no izobraževanje. Ob tem je zelo pomembno, da zna učitelj oceniti potencial
učenca. Nesmiselno ga je siliti npr. k teoriji glasbe, če ima mnogo razvitejši
sluh, ali celo k analiziranju strukture skladb, ki jih igra. V glasbi imamo vedno
7