Page 11 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 11

Uvod







             Glasba je sestavljena iz melodije, ritma in harmonije. Ti trije elementi se lahko
             pojavljajo skupaj ali posamično – različno glede na čas v zgodovini in geo-
             grafski prostor. Vsekakor glasba zveni polneje in kompleksneje z vsemi tremi
             elementi.
               Glasbo, zaigrano na koncertu, v živo doživimo drugače, kot če posluša-
             mo studijsko izvedbo na katerem koli nosilcu zvoka. V njej so lahko prisotna
             čustva ali zgolj služi kot zvočna kulisa. Lahko se izvaja v živo in postane dru-
             žabni dogodek.
               V naši zahodni kulturi je odnos do glasbe zelo raznolik. Največkrat sledi po-
             pularnosti, ki jo povzročajo mediji ali določene skupine v glasbeni industriji.
             Lahko sledi glasbeni doktrini določenega obdobja. Lahko pa si vsak indivi-
             dualno izbere zvrst, način poslušanja ali sodelovanje v glasbenem procesu.
               Harmonska spremljava k petju vsebuje širok spekter metod in pristopov. K
             širjenju tega pojava je zelo pripomogel YouTube, čeprav se je nekaj podob-
             nega zgodilo že v 60. letih z uporabo kitare kot spremljevalnega inštrumenta.
               Harmonsko spremljavo k petju v veliki meri uporabljamo pri pedagoškem
             procesu ob prepevanju otroških pesmi v živo. Na ta način se izognemo petju
             na playback v razredu. Učenci raje sledijo učitelju, ki poje v živo in se sprem-
             lja z inštrumentom. Tako je proces melodičnega petja ob spremljavi akordov
             razumljivejši. Hkrati se razvije harmonski posluh, ki zelo pomaga pri iskanju
             akordov na melodijo.
               Učbenik ne daje določenih vzorcev za spremljavo, ampak predstavlja samo
             prve korake, po katerih vsak najde svoj način spremljave petja. Prav tako ne
             more biti model za učenje glasbe, saj obsega samo del glasbenega znanja, ki
             ga potrebuje sodobni učitelj glasbenega pouka.
               Napravljen je kot pomoč pri glasbenih vajah na Pedagoški fakulteti, v okvi-
             ru študija razrednega pouka in predšolske vzgoje. Vendar je lahko uporaben
             za vsakega, ki želi napraviti prve korake pri igranju spremljave na brenkala
             (kitara, ukulele), na klavir in na nekatere Orffove inštrumente. Glavni namen
             priročnika je na enem mestu prikazati osnovna znanja o veščinah z notnim
             zapisom in videoposnetkom živega petja ter igranja spremljave.
               Ker se na Pedagoški fakulteti na Oddelku za predšolsko vzgojo in razredni
             pouk pri praktičnem delu glasbenih predmetov razvija petje otroških ter ljud-
             skih pesmi, se v učbeniku posvečam predvsem spremljavi k petju z akordi na


                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16