Page 48 - Naša pedagoška pot
P. 48
Dr. Mara Cotič
Na osnovi analize potreb trga dela smo razvili enovit magistrski študijski
program Logopedija, ki smo ga že oddali v akreditacijo.
Razvoj magistrskega študijskega programa Izobraževalna matematika iz-
hajaizugotovljenihizobraževalnihpotreboz.potrebtrganapodročjuvzgoje
in izobraževanje po magistrih profesorjih matematike; predlog za razvoj je
nastal na podlagi analize potreb po učiteljih matematike v osnovni srednji
šoli. Program smo že oddali v akreditacijo na NAKVIS.
Izvajamo tudi dva študijska programa za izpopolnjevanje: Pedagoško-
andragoško izobraževanje in Specialnopedagoško izpopolnjevanje za delo z
izbrano skupino otrok s posebnimi potrebami.
Na pedagoškem področju imamo še veliko izzivov. Hiter razvoj sodobne
družbe in velike spremembe v vsakdanjem načinu življenja otrok ter njiho-
vih družin že nekaj časa narekujejo premislek o razvijanju in implementi-
ranju novih načinov vzgoje in izobraževanja. Ti naj bi vključevali sodobne,
inovativne pristope, s poudarkom na spodbujanju ustvarjalnosti, kritičnosti
in digitalnih kompetenc. V zadnjih letih je bilo iz Evropskih strukturnih skla-
dov financiranih kar nekaj projektov, katerih cilj je bil uvajanje informacijsko-
komunikacijske tehnologije (IKT) v poučevanje in učenje, vendar pa rezultati
raziskav kljub temu kažejo, da učitelji še vedno izražajo potrebo po doda-
tnem izobraževanju ali podpori pri didaktični uporabi IKT. Obenem pa ugo-
tavljamo, da študentje sami še ne znajo ustvariti dodane vrednosti in ocenju-
jejo, da bi potrebovali več kompetenc na področju didaktične uporabe IKT,
kljub temu da so pogosto označeni kot »digitalni domorodci«. Ob tem želim
poudariti, da koncepta učenja in poučevanja z digitalno tehnologijo ne gre
enačiti z uporabo IKT.
Za učinkovito izvajanje pouka na daljavo bi tako bilo treba najprej preučiti
naslednje:
– načinevzpostavljanja učinkovitegaučnegaokolja(podporaučencem,
ki zajema tako podporo v ožjem smislu pridobivanja znanja kot tudi
podporo v smislu svetovanja, usmerjanja, delovanja v izolirani situaciji,
vzpostavljanja učeče se skupnosti na daljavo ipd.);
– razvijanje kompetence učenja, uresničevanje didaktičnih načel (npr.
načelo nazornosti, postopnosti), didaktičnih vidikov takega načina po-
učevanja (načrtovanje, izpeljava, evalvacija, tudi preverjanje in ocenje-
vanje);
– uvajanje raziskav s ciljem ugotavljanja učinkov z digitalno tehnologijo,
tudi v kontekstu ugotavljanja primernosti takšnega načina poučevanja
za različne starosti, področja glede na psihosocialni vidik itd.
48