Page 48 - Naša pedagoška pot
P. 48

Dr. Mara Cotič


                    Na osnovi analize potreb trga dela smo razvili enovit magistrski študijski
                  program Logopedija, ki smo ga že oddali v akreditacijo.
                    Razvoj magistrskega študijskega programa Izobraževalna matematika iz-
                  hajaizugotovljenihizobraževalnihpotreboz.potrebtrganapodročjuvzgoje
                  in izobraževanje po magistrih profesorjih matematike; predlog za razvoj je
                  nastal na podlagi analize potreb po učiteljih matematike v osnovni srednji
                  šoli. Program smo že oddali v akreditacijo na NAKVIS.
                    Izvajamo tudi dva študijska programa za izpopolnjevanje: Pedagoško-
                  andragoško izobraževanje in Specialnopedagoško izpopolnjevanje za delo z
                  izbrano skupino otrok s posebnimi potrebami.
                    Na pedagoškem področju imamo še veliko izzivov. Hiter razvoj sodobne
                  družbe in velike spremembe v vsakdanjem načinu življenja otrok ter njiho-
                  vih družin že nekaj časa narekujejo premislek o razvijanju in implementi-
                  ranju novih načinov vzgoje in izobraževanja. Ti naj bi vključevali sodobne,
                  inovativne pristope, s poudarkom na spodbujanju ustvarjalnosti, kritičnosti
                  in digitalnih kompetenc. V zadnjih letih je bilo iz Evropskih strukturnih skla-
                  dov financiranih kar nekaj projektov, katerih cilj je bil uvajanje informacijsko-
                  komunikacijske tehnologije (IKT) v poučevanje in učenje, vendar pa rezultati
                  raziskav kljub temu kažejo, da učitelji še vedno izražajo potrebo po doda-
                  tnem izobraževanju ali podpori pri didaktični uporabi IKT. Obenem pa ugo-
                  tavljamo, da študentje sami še ne znajo ustvariti dodane vrednosti in ocenju-
                  jejo, da bi potrebovali več kompetenc na področju didaktične uporabe IKT,
                  kljub temu da so pogosto označeni kot »digitalni domorodci«. Ob tem želim
                  poudariti, da koncepta učenja in poučevanja z digitalno tehnologijo ne gre
                  enačiti z uporabo IKT.
                    Za učinkovito izvajanje pouka na daljavo bi tako bilo treba najprej preučiti
                  naslednje:

                     – načinevzpostavljanja učinkovitegaučnegaokolja(podporaučencem,
                       ki zajema tako podporo v ožjem smislu pridobivanja znanja kot tudi
                       podporo v smislu svetovanja, usmerjanja, delovanja v izolirani situaciji,
                       vzpostavljanja učeče se skupnosti na daljavo ipd.);
                     – razvijanje kompetence učenja, uresničevanje didaktičnih načel (npr.
                       načelo nazornosti, postopnosti), didaktičnih vidikov takega načina po-
                       učevanja (načrtovanje, izpeljava, evalvacija, tudi preverjanje in ocenje-
                       vanje);
                     – uvajanje raziskav s ciljem ugotavljanja učinkov z digitalno tehnologijo,
                       tudi v kontekstu ugotavljanja primernosti takšnega načina poučevanja
                       za različne starosti, področja glede na psihosocialni vidik itd.


                  48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53