Page 52 - Naša pedagoška pot
P. 52

Dr. Mara Cotič


                  kakovost umetniških dejavnosti za študente, razvijajo se ustvarjalni potenci-
                  ali slednjih. Pri delovanju fakultete na umetniškem področju prihaja do izraza
                  povezovanje s kulturnim okoljem, strokovno javnostjo ter kulturnimi in z iz-
                  obraževalnimi institucijami na lokalni, nacionalni ter mednarodni ravni. Na
                  takšen način poteka promocija ne samo fakultete, ampak celotne Univerze
                  na Primorskem.
                    Na podlagi vseh navedenih dejavnosti na fakulteti že izvajamo 1. in 2. sto-
                  pnjo umetniškega programa VUO.


                  Znanstvenoraziskovalno delo
                  Tudi na področju znanstvenoraziskovalnega dela je bil v vseh letih obstoja
                  naše fakultete narejen velik napredek. UP PEF je (bila) vključena v 27 CRP-
                  ov oz. temeljnih projektov ter 33 mednarodnih projektov, posebej pa smo
                  ponosni na tri raziskovalne programe

                  Raziskovalni programi

                  Raziskovanje učenja in poučevanja v sodobni družbi
                  Člani programske skupine našega prvega raziskovalnega programa so pre-
                  učevali dejavnike kakovostnega poučevanja in učenja v sodobni družbi.
                  Osredinjeni so bili predvsem na naslednja vsebinska področja: (1) analiza te-
                  meljnih dejavnikov pouka, ki pomembno vplivajo na kakovost in trajnost do-
                  seženega znanja učencev; (2) učenje in poučevanje naravoslovja ter matema-
                  tike;(3) usposobljenost učiteljevindrugihstrokovnihdelavcevvvzgojiinizo-
                  braževanjuzanačrtovanje,izvajanjeterevalviranjevzgojno-izobraževalnega
                  dela.


                  Digitalno prestrukturiranje deficitarnih poklicev za družbo 5.0 (industrijo 4.0)
                  Današnja družba se sooča z vrsto problemov tako na gospodarskem in druž-
                  benem kot kulturnem področju. Vsi ti problemi pa imajo skupno iztočnico,
                  to je izobraževanje. Iz analize obstoječega stanja se jasno kaže, da so reši-
                  tve na področju izobraževanja, predvsem v Sloveniji, nesistemske. Te rešitve
                  le redko temeljijo na dejanskih potrebah družbe in sistematičnih raziskavah.
                  Če želimo poklice, ki so danes pretežno deficitarni – mnogokrat so to poklici,
                  ki so zahtevni in zahtevajo intenziven študij ter kompleksna znanja – narediti
                  atraktivnejše, morajo biti raziskave kariernih možnosti ozko povezane s po-
                  trebami trga dela in z njegovimi zahtevami. Če želimo stopiti v korak z razvi-
                  timi družbami, mora biti naš razvoj skrbno načrtovan in pravočasno izveden
                  (in to čim prej!).


                  52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57