Page 52 - Naša pedagoška pot
P. 52
Dr. Mara Cotič
kakovost umetniških dejavnosti za študente, razvijajo se ustvarjalni potenci-
ali slednjih. Pri delovanju fakultete na umetniškem področju prihaja do izraza
povezovanje s kulturnim okoljem, strokovno javnostjo ter kulturnimi in z iz-
obraževalnimi institucijami na lokalni, nacionalni ter mednarodni ravni. Na
takšen način poteka promocija ne samo fakultete, ampak celotne Univerze
na Primorskem.
Na podlagi vseh navedenih dejavnosti na fakulteti že izvajamo 1. in 2. sto-
pnjo umetniškega programa VUO.
Znanstvenoraziskovalno delo
Tudi na področju znanstvenoraziskovalnega dela je bil v vseh letih obstoja
naše fakultete narejen velik napredek. UP PEF je (bila) vključena v 27 CRP-
ov oz. temeljnih projektov ter 33 mednarodnih projektov, posebej pa smo
ponosni na tri raziskovalne programe
Raziskovalni programi
Raziskovanje učenja in poučevanja v sodobni družbi
Člani programske skupine našega prvega raziskovalnega programa so pre-
učevali dejavnike kakovostnega poučevanja in učenja v sodobni družbi.
Osredinjeni so bili predvsem na naslednja vsebinska področja: (1) analiza te-
meljnih dejavnikov pouka, ki pomembno vplivajo na kakovost in trajnost do-
seženega znanja učencev; (2) učenje in poučevanje naravoslovja ter matema-
tike;(3) usposobljenost učiteljevindrugihstrokovnihdelavcevvvzgojiinizo-
braževanjuzanačrtovanje,izvajanjeterevalviranjevzgojno-izobraževalnega
dela.
Digitalno prestrukturiranje deficitarnih poklicev za družbo 5.0 (industrijo 4.0)
Današnja družba se sooča z vrsto problemov tako na gospodarskem in druž-
benem kot kulturnem področju. Vsi ti problemi pa imajo skupno iztočnico,
to je izobraževanje. Iz analize obstoječega stanja se jasno kaže, da so reši-
tve na področju izobraževanja, predvsem v Sloveniji, nesistemske. Te rešitve
le redko temeljijo na dejanskih potrebah družbe in sistematičnih raziskavah.
Če želimo poklice, ki so danes pretežno deficitarni – mnogokrat so to poklici,
ki so zahtevni in zahtevajo intenziven študij ter kompleksna znanja – narediti
atraktivnejše, morajo biti raziskave kariernih možnosti ozko povezane s po-
trebami trga dela in z njegovimi zahtevami. Če želimo stopiti v korak z razvi-
timi družbami, mora biti naš razvoj skrbno načrtovan in pravočasno izveden
(in to čim prej!).
52