Page 43 - Naša pedagoška pot
P. 43
Mojih trideset let na razrednem pouku v Kopru
tema za upravljanje učenja Moodle. Za tega so nam kolegi, ki danes delajo
na UP FAMNIT, že leta 2006 pripravili prvi tečaj. Kot napreden uporabnik sem
kmalu pridobil tudi upravljavske pravice, kar je bilo še posebej dobrodošlo v
času pandemije. Takrat mi je to omogočalo, da sem pomagal sodelavcem, ki
so se pri poučevanju na daljavo občasno znašli v kakšni nerazrešljivi zadregi.
Vsemu trudu navkljub in ob vseh že izvedenih ter tekočih projektih pa so di-
gitalne kompetence številnih visokošolskih učiteljev in sodelavcev še vedno
skromnejše, kot bi si želeli. A napredek je opazen in stanje se izboljšuje. Za-
vedati se je treba, da v tako kompleksnem sistemu, kot je visokošolska usta-
nova, hitre spremembe pač niso mogoče.
Napredek in razvoj naše fakultete v zadnjem desetletju in pol je bil nedvo-
mno izjemen. Odpirali so se novi programi, nove lokacije izrednega študija,
dobivali smo nove in nove sodelavke in sodelavce in vsaj za študijska pro-
grama Razredni pouk ter Predšolska vzgoja vem, da sta postala vseslovenska
in tudi ne več tako izključno dekliška kot v devetdesetih letih, pred nastan-
kom univerze.
Ko razmišljam o tem, kakšno fakulteto smo ustvarili v vseh teh letih, se mi
zdi, da ni daleč od resnice trditev, da opazno drugačno od številnih drugih vi-
sokošolskih ustanov. Drugačno po našem odnosu do študentov, ki je za moje
pojme topel, človeški, odprt in oseben. Menim, da si večinsko prizadevamo
za to, da študentje za nas niso samo številke, kljub temu, da jih je na naših naj-
priljubljenejših programih nekajkrat več kot pred dvema ali tremi desetletji.
Mislim, da je bil tudi naš sloves »študentom prijazne fakultete« primerjalna
prednost, zaradi katere smo lahko začeli izvajati izredni študij v Slovenskih
Konjicah in na Ptuju. Prostorsko sta obema lokacijama veliko bliže drugi dve
pedagoški fakulteti, ki pa, resnici na ljubo, v času, ko smo tam začenjali z iz-
vajanjem izrednega študija, nista bili pretirano zainteresirani za to dejavnost.
Za konec
Ko sem bil pred tremi desetletji na praznovanju dvajsetletnice koprske enote
Razrednega pouka, si niti približno nisem mogel predstavljati, da bo ob pet-
desetletnici to že dobri dve desetletji tretja slovenska pedagoška fakulteta,
ki prav v ničemer ne bo posebej zaostajala za ostalima dvema. Tudi tega si
nisem mogel misliti, da bom kdaj njen dekan. A se je zgodilo tudi to, resda v
času največje krize, in tudi trajalo je zgolj leto dni. Nedvomno je bilo to težko
leto, a smo v njem postavili zdrave temelje za razvoj, ki ga je potem začrtala
in udejanjala naslednja vodstvena ekipa s prof. Maro Cotič na čelu.
Svojo akademsko kariero sem začel s poučevanjem družboslovja na štu-
dijskem programu Razredni pouk, in to pred tremi desetletji prav v Kopru.
43