Page 70 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 70

Zborovodja

                  Tržaški oktet (1985–1990)
                  V času vodenja Mešanega pevskega zbora Obala Koper je Slosar leta 1985
                  sprejel povabilo za vodenje Tržaškega okteta. Kot zagnan zborovodja je pris-
                  topil k oktetu kot dodatni umetniški vodja in kot pomočnik predhodnemu
                  umetniškemu vodji Janku Banu. Tri leta sta izbirala vsak svoj program skladb
                  in jih z oktetom samostojno izvajala, kar je bilo tudi v dogovoru s pevci. Ideja
                  ni bila navdihujoča, zato se je Janko Ban kasneje umaknil in vodenje je prev-
                  zel Slosar. Z oktetom se je udeleževal različnih prireditev in tekmovanj doma
                  ter v tujini. Posnel je tudi gramofonsko ploščo in zvočno kaseto Rokovanja
                  leta 1987 (Slosar in Tržaški oktet, 1987).74 Leta 1990 je k oktetu pripeljal solistko
                  Aleksandro Pertot, ki je v jeseni istega leta prevzela vodenje Tržaškega okteta
                  (Pangerc, 2020).
                    Slosar je ob 15. obletnici delovanja Tržaškega okteta v Primorskem dnevniku
                  22. decembra 1985 (1985b, str. 9) zapisal naslednje:


                       Tržaški oktet deluje na stičišču slovenske in italijanske kulture. Jedro
                       njihovega repertoarja sestavljajo skladbe slovenskih tržaških skladate-
                       ljev. Visoka poustvarjalna umetniška raven in program sta dokaz, da je
                       tržaška pokrajina še živo središče slovenskega glasbenega življenja in
                       ustvarjanja. […] V petnajstih letih so tržaški pevci mnogokrat koncerti-
                       rali po Sloveniji, Jugoslaviji, Avstriji, prepotovali so vso Italijo. Italijansko
                       občinstvo je začelo spoznavati in sprejemati slovensko pesem.

                    V knjigi Borisa Pangerca Zapisani petju (2020) so umetniški vodje zapisali
                  svoje spomine na vodenje Tržaškega okteta. V knjigi, ki je sicer izšla po nje-
                  govi smrti, je Slosar na željo avtorja o Tržaškem oktetu zapisal naslednje (Pan-
                  gerc, 2020, str. 17):


                       Tržaški oktet je skupina moških srednjih let, ki so jo združevali ljubezen
                       do petja in prizadevanja za dosego skupnega cilja. Skupina moških, ki



                74 Na gramofonski plošči in zvočni kaseti Rokovanja so naslednje pesmi: »Pa se sliš'«,  primorska
                  ljudska, priredil K. Pahor; »Dober večer ljubo dakle«, koroška ljudska, priredil U. Vrabec; »Kalin-
                  ka«, ruska ljudska, priredil M. Rijavec; »Ne sedi djemo«, makedonska ljudska, priredil P. Milo-
                  šević; »La montanara«, besedilo in glasba A. Ortelli; »Na trgu«, D. Kette, uglasbil V. Mirk; »Vive
                  l'amour«, anglo-ameriška napitnica, prepisal E. Križmančič; »Odnozvučno gremik kolokolčik«,
                  ruska ljudska, priredil S. Žarov; »Auld lang syne«, stara škotska arija, besedilo R. Burns; »La niña
                  blanca«, španska ljudska, priredil V. Vodušek; »Jakú sem si ---«, češka ljudska; »Signore delle
                  cime«, besedilo in glasba B. de Marzi; »Luštno je vigred«, koroška ljudska, priredil Z. Švikaršič
                  (Slosar in Tržaški oktet, 1987).


                  70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75