Page 71 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 71

Tržaški oktet (1985–1990)

                  se je barvno glasovno ujemala. Skupina moških, v kateri si je vsak pri-
                  zadeval, da bi s svojimi pevskimi danostmi in sposobnostmi čim več
                  prispeval k umetniški poustvarjalni rasti. Vsak član okteta je bil prip-
                  ravljen žrtvovati ogromno prostega časa in materialnih dobrin za dvig
                  kvalitete petja. […] V tistem času je bil nosilec in simbol najžlahtnejše
                  pevske kulture ne le v zamejstvu, ampak tudi v matični deželi in širšem
                  kulturnem prostoru.


               Umetniški vodja in zborovodja različnih pevskih zasedb na Tržaškem Janko
             Ban je o sodelovanju z Mirkom Slosarjem zapisal:75


                  Mirko Slosar je sodeloval pri Tržaškem oktetu od 31. oktobra 1985 do
                  29. junija 1990. Pred njim sem od 1. septembra 1979 bil jaz umetniški
                  vodja Tržaškega okteta. Moja prva ugotovitev je takrat bila, da mora
                  skupina glede na svoje ime, Tržaški oktet, vrednotiti predvsem sklad-
                  be slovenskih tržaških avtorjev: tistih, ki so se v Trstu rodili, in tistih, ki
                  so na Tržaškem tudi za krajši čas delovali. In nato tudi druge slovenske
                  skladatelje iz dežele Furlanije - Julijske krajine ter ljudske pesmi s tega
                  področja. Takrat sem bil urednik na Radiu Trst A za resno in zborovsko
                  glasbo in sem iste smernice realiziral tudi v radijskih oddajah. Najbolj
                  viden rezultat take programske usmeritve Tržaškega okteta sta bila dva
                  koncerta v okviru dveh abonmajskih sezon Glasbene matice v Kultur-
                  nem domu v Trstu leta 1984 in 1987 in vinilna plošča Umetne in ljudske
                  pesmi Slovencev v Italiji. Programi so vsebovali skladatelje od druge po-
                  lovice 19. stoletja do sodobnosti in priredbe ljudskih pesmi od Tržaške-
                  ga do Kanalske doline. Ti programi so zahtevali od pevcev precejšen
                  študijski in izvedbeni napor. Sami so si torej zaželeli tudi drugačnega
                  in mednarodnega repertoarja, a jaz tega nisem obvladal; pa tudi nisem
                  iz družinskih in službenih obveznosti imel ne časa ne namena, da bi
                  ga začel proučevati. Na srečo je ta izziv sprejel Mirko Slosar, takrat že
                  večletni izkušeni dirigent z uspešnimi dosežki na najvišji ravni sloven-
                  skega zborovskega petja. V določenih aspektih tudi moj vzornik. Tako
                  sva vzporedno sodelovala z oktetom skoraj tri leta, od 31. oktobra 1985
                  do 30. aprila 1988, vsak s svojimi programskimi izbirami. Še danes sem
                  Slosarju zelo hvaležen, da je razširil glasbena obzorja Tržaškega okteta
                  in mu omogočil nova pevska doživetja.




           75 Zapis spominov na dr. Mirka Slosarja ob pogovoru z Bojano Kralj maja 2024.


                                                                             71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76