Page 138 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 138
4 Statistična obdelava podatkov
Slika 49 Grafična ponazoritev razlik v povprečju med spremenljivkama »Q21c« in »Q21d«
4.3.4.1.3 Velikost učinka
Iz zgornje preglednice je vidno, da so učiteljice in učitelji svoje sposobnosti
oblikovanja idej ocenili višje od preizkušanja idej. Čeprav je t-preizkus poka-
zal statistično značilne razlike med povprečjema (t(810) = 6,27; p < 0,001), že-
limo ugotoviti, ali je razlika med njima, ki jo lahko izračunamo z izbiro ukaza
»Povprečna razlika« ( ), velika, zato si oglejmo mero velikosti
učinka. To izberemo z ukazom »Velikost učinka« ( ). Izpis je torej
sledeči:
Ponazoritev 91 T-test odvisnih vzorcev
statistika df p Povprečna razlika Razlika SN Velikost učinka
Q21c Q21d t-test 6.27 810 < .001 0.110 0.0175 Cohenov d 0.220
Primer razlage
Rezultat t-preizkusa za odvisne vzorce (t = 6,27; g = 810; 2P < 0,001) kaže, da
v odgovorih na trditvi o oblikovanju idej in preizkušanju idej obstajajo sta-
tistično pomembne razlike. Analiza rezultatov kaže, da učiteljice in učitelji
v povprečju večji pomen pripisujejo vplivu oblikovanja idej (M = 4,14; SD =
0,717) kot vplivu preizkušanja idej (M = 4,03; SD = 0,749). Mera velikosti vpliva
(Cohenov d = 0,220) kaže na majhen vpliv med spremenljivkama.
138