Page 138 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 138

4 Statistična obdelava podatkov




























                  Slika 49  Grafična ponazoritev razlik v povprečju med spremenljivkama »Q21c« in »Q21d«

                  4.3.4.1.3 Velikost učinka
                  Iz zgornje preglednice je vidno, da so učiteljice in učitelji svoje sposobnosti
                  oblikovanja idej ocenili višje od preizkušanja idej. Čeprav je t-preizkus poka-
                  zal statistično značilne razlike med povprečjema (t(810) = 6,27; p < 0,001), že-
                  limo ugotoviti, ali je razlika med njima, ki jo lahko izračunamo z izbiro ukaza
                  »Povprečna razlika« (          ), velika, zato si oglejmo mero velikosti
                  učinka. To izberemo z ukazom »Velikost učinka« (      ). Izpis je torej
                  sledeči:

                  Ponazoritev 91  T-test odvisnih vzorcev
                                 statistika  df  p Povprečna razlika  Razlika SN     Velikost učinka
                  Q21c  Q21d  t-test  6.27  810 < .001  0.110  0.0175 Cohenov d  0.220



                    Primer razlage
                  Rezultat t-preizkusa za odvisne vzorce (t = 6,27; g = 810; 2P < 0,001) kaže, da
                  v odgovorih na trditvi o oblikovanju idej in preizkušanju idej obstajajo sta-
                  tistično pomembne razlike. Analiza rezultatov kaže, da učiteljice in učitelji
                  v povprečju večji pomen pripisujejo vplivu oblikovanja idej (M = 4,14; SD =
                  0,717) kot vplivu preizkušanja idej (M = 4,03; SD = 0,749). Mera velikosti vpliva
                  (Cohenov d = 0,220) kaže na majhen vpliv med spremenljivkama.


                  138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143