Page 181 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 181
4.4 Neparametrični preizkusi
4.4.2.1 Primer
Ugotoviti želimo, ali se povprečje odgovorov na trditev »Q24j« – »Z učenci se
pogovarjamo o vlogi podjetnikov v naši družbi« statistično značilno razlikuje
med učitelji iz različnih okolij šole.
V meniju »Analize« izberemo podmeni »Analiza ANOVA« in možnost »Eno-
smerna ANOVA - Kruskal-Wallisov H«. Spremenljivko »Q24j« prenesemo v de-
lovno okno »Odvisne spremenljivke«, neodvisno spremenljivko »Okolje šole«
pa v okno »Združevalna spremenljivka« (slika 58). Pojavi se sledeči izpis:
Ponazoritev 151 Kruskal-Wallisov H
χ² df p
Q24j 9.05 2 0.011
Izpis simbolov:
− χ² predstavlja vrednost hi-kvadrat (H) Kruskal-Wallisovega preizkusa.
To bomo zapisali v utemeljitvah.
− df predstavlja prostostno stopnjo hi-kvadrat-preizkusa.
− p predstavlja vrednost statistične značilnosti Kruskal-Wallisovega pre-
izkusa.
Iz izpisa razumemo, da je Kruskal-Wallisov H-preizkus statistično značilen
(p = 0,011), kar pomeni, da v odgovorih na trditev »Q24j« obstajajo statistično
značilne razlike glede na okolje šole.
V tem primeru nam Jamovi ne ponudi takojšnjega ukaza, da prikažemo
opisne statistike, zato bomo le-te izpisali posebej. V meniju »Analize« izbere-
mo podmeni »Raziskovanje« in možnost »Opisne statistike«. Spremenljivko
»Q24j« vstavimo v okno »Spremenljivke«, neodvisno spremenljivko »Okolje
šole« pa v okno »Razdeli po«. V razdelku »Statistike« se prepričajmo, da je iz-
bran tudi ukaz »Mediana« ( ). Dobimo sledeči izpis:
Ponazoritev 152 Opisne statistike
Okolje šole Q24j
N mestna šola 368
primestna šola 162
vaška šola 277
Manjkajoče mestna šolaå 23
primestna šola 12
vaška šola 24
181