Page 183 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 183
4.4 Neparametrični preizkusi
Iz preglednice ugotovimo, da so odgovori učiteljev mestnih šol statistično
značilno različni od odgovorov učiteljev primestnih šol (p = 0,011), vendar ne
obstajajo statistično značilne razlike med odgovori učiteljev mestnih in va-
ških (p = 0,180) ter učitelji primestnih in vaških šol (p = 0,327).
Nazadnje, da preverimo, ali so razlike v odgovorih statistično značilne, si
oglejmo še mero velikosti učinka. Izberemo torej ukaz »Velikost učinka« (
). Izpiše se sledeče:
Ponazoritev 154 Kruskal-Wallisov H
χ² df p ε²
Q24j 9.05 2 0.011 0.0112
Primer razlage
Rezultat Kruskal-Wallisovega preizkusa (H = 9,05; g = 2; 2P = 0,011) kaže, da
med učitelji iz različnih okolij šole obstajajo statistično značilne razlike v stri-
njanju s trditvijo »Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetnikov v naši družbi«.
Pokaže se, da v stopnji strinjanja s to trditvijo obstajajo statistično značilne
razlike med učitelji mestnih (M = 2,62; SD = 1,18; Mdn = 2,50) in primestnih
(M = 2,91; SD = 1,08; Mdn = 3) šol (W = 4,07; p = 0,011), ne pa tudi med učitelji
mestnih in vaških (M = 2,74; SD = 1,12; Mdn = 3) šol (W = 2,50; p = 0,180) oz. med
učitelji primestnih in vaških šol (W = -2,02; p = 0,327).
4.4.2.2 Vaje
Vaja 11
− Kruskal-Wallisov preizkus.
− Preizkusili smo, ali v povprečju odgovorov na trditev »Q23f« – »Spreje-
manje hitrih in prožnih odločitev« obstajajo statistično značilne razlike
glede na okolje šole.
− Predstavite dobljene rezultate.
− Napišite obrazložitev.
Ponazoritev 155 Kruskal-Wallisov H
χ² df p ε²
Q23f 2.69 2 0.261 0.00334
183