Page 79 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 79

4.2 Deskriptivna statistika za numerične spremenljivke

             4.2.4.2.1 Primer
             Oglejmo si, ali se odgovori za spremenljivko »Q24m« – »Z učenci se ob pri-
             merih učimo, kako lastne ideje in mnenja predstaviti skupini« razlikujejo gle-
             de na okolje šole (tj. mestne, primestne in vaške šole). Da bi odgovorili na
             to vprašanje, v meniju »Analize« izberemo podmeni »Frekvence« in analizo
             »Neodvisni vzorci - Test asociacij χ2«. V okence »Vrstice« prenesemo spremen-
             ljivko »Q24m«, v okence »Stolpci« pa spremenljivko »Okolje šole« (slika 31). V
             kolikor opazimo, da je število pričakovanih vrednosti v določenih primerih
             manjše od 5, uporabljamo tudi ukaz »Razmerje verjetij«, kar pomeni, da nato
             uporabljamo χ2-preizkus z razmerjem verjetij. Pojavi se sledeči zapis:

             Ponazoritev 20  Kontingenčne razpredelnice
                                      Okolje šole
             Q24m
                           mestna šola  primestna šola  vaška šola  Skupno
             1                1          2          1           4
             2               14          4          6          24
             3               69          25         56         150
             4               154         53         131        338
             5               130         76         83         289
             Skupno          368        160         277        805
             Ponazoritev 21  Testi χ²
                                       Vrednost     df          p
             χ²                         18.6        8          0.017
             Razmerje verjetij          18.0        8          0.021
             N                          805






















             Slika 31  Pogled na χ2-preizkus


                                                                            79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84