Page 79 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 79
4.2 Deskriptivna statistika za numerične spremenljivke
4.2.4.2.1 Primer
Oglejmo si, ali se odgovori za spremenljivko »Q24m« – »Z učenci se ob pri-
merih učimo, kako lastne ideje in mnenja predstaviti skupini« razlikujejo gle-
de na okolje šole (tj. mestne, primestne in vaške šole). Da bi odgovorili na
to vprašanje, v meniju »Analize« izberemo podmeni »Frekvence« in analizo
»Neodvisni vzorci - Test asociacij χ2«. V okence »Vrstice« prenesemo spremen-
ljivko »Q24m«, v okence »Stolpci« pa spremenljivko »Okolje šole« (slika 31). V
kolikor opazimo, da je število pričakovanih vrednosti v določenih primerih
manjše od 5, uporabljamo tudi ukaz »Razmerje verjetij«, kar pomeni, da nato
uporabljamo χ2-preizkus z razmerjem verjetij. Pojavi se sledeči zapis:
Ponazoritev 20 Kontingenčne razpredelnice
Okolje šole
Q24m
mestna šola primestna šola vaška šola Skupno
1 1 2 1 4
2 14 4 6 24
3 69 25 56 150
4 154 53 131 338
5 130 76 83 289
Skupno 368 160 277 805
Ponazoritev 21 Testi χ²
Vrednost df p
χ² 18.6 8 0.017
Razmerje verjetij 18.0 8 0.021
N 805
Slika 31 Pogled na χ2-preizkus
79