Page 80 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 80
4 Statistična obdelava podatkov
Izpis simbolov:
− χ2 označuje vrednost χ2-preizkusa, označimo z oznako χ2.
− df v angleščini pomeni degrees freedom, v slovenščini pa prostostne
stopnje, za kar se je uveljavila oznaka g.
− p označuje pomembnost, kar označimo s črko P ali p.
− Razmerje verjetij predstavlja rezultate preizkusa razmerja verjetij.
− Fisherjev natančni test predstavlja rezultate Fisherjevega natančnega
preizkusa. Opazimo, da pri tem ne dobimo vrednosti, saj nimamo le
dveh kategorij za vsako spremenljivko.
Primer razlage
Rezultat χ2-preizkusa z razmerjem verjetij (χ2 = 18,6, g = 8, 2P = 0,017) kaže,
da v odgovorih na trditev »Z učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje
in mnenja predstaviti skupini« obstajajo statistično značilne razlike glede na
okolje šole. Kot lahko razberemo iz preglednice, se učitelji mestnih in prime-
stnih šol še najbolj strinjajo s trditvijo, da ob primerih učijo, kako ideje in mne-
nja predstaviti skupini.
4.2.4.2.2 Vaje
Vaja 11.
− χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti.
− V nadaljevanju predstavimo vrednosti preizkusa hipoteze neodvisnosti
za spremenljivki »Q15a« – »Odkrivam priložnosti za socialni, kulturni in
ekonomski razvoj šole« in »Spol«.
− V preglednico izpišite potrebne rezultate ter jih razložite.
Ponazoritev 22 Kontingenčne razpredelnice
Spol
Q15a Skupno
Moški Ženski
Ne razvijam. 1 0 1
S podporo drugih. 1 27 28
V sodelovanju z drugimi. 44 464 508
Samostojno in neodvisno. 18 80 98
Neodvisno in odgovorno. 14 116 130
Kritično. 5 53 58
Skupno 83 740 823
80