Page 63 - Učilnica za življenje
P. 63

Analiza mnenj strokovnih delavcev o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem okolju


             igrišča v vrtcu, pri čemer se z njeno dolžoino povečuje tudi zaupanje v redno
             izvajanje teh pregledov.
               V Pravilniku o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in
             opremo vrtca(2000) jev8.ačlenunavedeno,kako moravvrtcupotekati vzdr-
             ževanje igral in igrišča. Poudarjeno je, da vrtec za to skrbi v skladu z zakonom.
             Za periodično pregledovanje (izvajanje rutinskih vsakodnevnih pregledov)
             ravnatelj vrtca določi zaposlenega v vrtcu, enkrat leto pa igrišče pregleda zu-
             nanji izvajalec. Rutinski, vsakodnevni pregled je namenjen preverjanju splo-
             šnega stanja igrišča in igral ter ugotavljanju morebitnih poškodb, ki nasta-
             nejo zaradi vremenskih vplivov ali so posledica vandalizma.

             Sklepi
             Glede na rezultate tujih raziskav (Hill, 2018; McClintic in Petty, 2015; Robert-
             son idr., 2020; Zamani, 2016) je jasno, da izvajanje dejavnosti v zunanjem uč-
             nem okolju na otroka vpliva pozitivno z različnih vidikov: tako kognitivnega
             razvoja kot tudi motoričnih spretnosti, socialnih veščin, zdravja in dobrega
             počutja, nenazadnje pa otrok razvija tudi večje spoštovanje in razumevanje
             naravnega okolja, kar prispeva k njegovi okoljski zavesti in trajnostnemu ve-
             denju.
               V raziskavi smo zato preverjali, ali lokacija vrtca (vaško, primestno, mestno
             okolje) vpliva na količino časa, ki ga otroci preživijo v zunanjem učnem oko-
             lju.Ugotovilismo,dalokacijanatonevpliva,karnakazuje,daimajootrocipo-
             dobne priložnosti za preživljanje časa na prostem, kljub razlikam v dostopu
             do naravnih površin. Večina otrok preživlja čas na vrtčevskem igrišču, kar po-
             trjuje tudi raziskava Nagihan Tanik Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022), ki na-
             vajata, da je vrtčevsko igrišče najpogostejša izbira za izvajanje dejavnosti na
             prostem. Preverili smo tudi, ali glede na število ur, preživetih na prostem, ob-
             stajajo razlike v lokaciji izvedbe dejavnosti na prostem, in ugotovili, da stro-
             kovni delavci, ki so navedli, da na zunanjih površinah preživijo več ur, v svoje
             dejavnosti pogosteje vključujejo sprehode v okolico, kar kaže na njihovo pri-
             pravljenost za raznoliko uporabo zunanjega učnega okolja. To je skladno z
             ugotovitvami Emilie Fagerstam in Bloma (2013) ter Jannet E. Dyment in Anne
             C. Bell (2008), ki navajajo, da otroci v naravnih okoljih preživijo več časa zunaj
             in so bolj vključeni v fizične dejavnosti.
               V drugem delu raziskave smo preverjali še mnenja strokovnih delavcev
             glede poškodb v različnih učnih okoljih. Rezultati kažejo, da strokovni de-
             lavci menijo, da se največ poškodb zgodi na vrtčevskem igrišču in v igralnici,
             najmanj pa na sprehodu. To potrjujejo tudi raziskave Ellen B. Sandseter idr.
             (2021) in Mateje Rok Simon (2022), ki izpostavljajo, da so poškodbe na igrišču


                                                                            63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68