Page 63 - Učilnica za življenje
P. 63
Analiza mnenj strokovnih delavcev o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem okolju
igrišča v vrtcu, pri čemer se z njeno dolžoino povečuje tudi zaupanje v redno
izvajanje teh pregledov.
V Pravilniku o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in
opremo vrtca(2000) jev8.ačlenunavedeno,kako moravvrtcupotekati vzdr-
ževanje igral in igrišča. Poudarjeno je, da vrtec za to skrbi v skladu z zakonom.
Za periodično pregledovanje (izvajanje rutinskih vsakodnevnih pregledov)
ravnatelj vrtca določi zaposlenega v vrtcu, enkrat leto pa igrišče pregleda zu-
nanji izvajalec. Rutinski, vsakodnevni pregled je namenjen preverjanju splo-
šnega stanja igrišča in igral ter ugotavljanju morebitnih poškodb, ki nasta-
nejo zaradi vremenskih vplivov ali so posledica vandalizma.
Sklepi
Glede na rezultate tujih raziskav (Hill, 2018; McClintic in Petty, 2015; Robert-
son idr., 2020; Zamani, 2016) je jasno, da izvajanje dejavnosti v zunanjem uč-
nem okolju na otroka vpliva pozitivno z različnih vidikov: tako kognitivnega
razvoja kot tudi motoričnih spretnosti, socialnih veščin, zdravja in dobrega
počutja, nenazadnje pa otrok razvija tudi večje spoštovanje in razumevanje
naravnega okolja, kar prispeva k njegovi okoljski zavesti in trajnostnemu ve-
denju.
V raziskavi smo zato preverjali, ali lokacija vrtca (vaško, primestno, mestno
okolje) vpliva na količino časa, ki ga otroci preživijo v zunanjem učnem oko-
lju.Ugotovilismo,dalokacijanatonevpliva,karnakazuje,daimajootrocipo-
dobne priložnosti za preživljanje časa na prostem, kljub razlikam v dostopu
do naravnih površin. Večina otrok preživlja čas na vrtčevskem igrišču, kar po-
trjuje tudi raziskava Nagihan Tanik Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022), ki na-
vajata, da je vrtčevsko igrišče najpogostejša izbira za izvajanje dejavnosti na
prostem. Preverili smo tudi, ali glede na število ur, preživetih na prostem, ob-
stajajo razlike v lokaciji izvedbe dejavnosti na prostem, in ugotovili, da stro-
kovni delavci, ki so navedli, da na zunanjih površinah preživijo več ur, v svoje
dejavnosti pogosteje vključujejo sprehode v okolico, kar kaže na njihovo pri-
pravljenost za raznoliko uporabo zunanjega učnega okolja. To je skladno z
ugotovitvami Emilie Fagerstam in Bloma (2013) ter Jannet E. Dyment in Anne
C. Bell (2008), ki navajajo, da otroci v naravnih okoljih preživijo več časa zunaj
in so bolj vključeni v fizične dejavnosti.
V drugem delu raziskave smo preverjali še mnenja strokovnih delavcev
glede poškodb v različnih učnih okoljih. Rezultati kažejo, da strokovni de-
lavci menijo, da se največ poškodb zgodi na vrtčevskem igrišču in v igralnici,
najmanj pa na sprehodu. To potrjujejo tudi raziskave Ellen B. Sandseter idr.
(2021) in Mateje Rok Simon (2022), ki izpostavljajo, da so poškodbe na igrišču
63