Page 101 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 101

za samomor (King idr., 1999). Prav tako imajo v primeru samomora učenca ali dijaka veliko
              število organizacijskih in vsebinskih vprašanj.

              Programi usposabljanja vratarjev sistema tako pomembno vplivajo na odnos učiteljev, nji-
              hovo  znanje in sposobnost  prepoznavanja  potencialno samomorilnih učencev (Nadeem
              idr., 2011). Z informiranjem in nudenjem strokovne podpore v okviru projekta A (se) šte-
              kaš?!? naslavljamo te potrebe šol in tako pripomoremo h krepitvi varovalne mreže.

              Izobraževanje vratarjev sistema (Wyman idr., 2008, Wasserman idr., 2010) zajema kombi-
              nacijo interaktivnih predavanj in informativnih zloženk Stiske in samomorilno vedenje mla-
              dostnikov: preprečevanje samomorilnega vedenja v šolskem okolju (Poštuvan idr., 2018),
              ki jih vratarji sistema prejmejo. Vratarje sistema izvajalci projekta A (se) štekaš?!? izobra-
              žujejo o mladostniških stiskah, mitih in resnicah o duševnem zdravju in samomorilnem ve-
              denju in o oblikah pomoči, ki so na voljo.

              Vratarji sistema so vključeni v izobraževanje, ki vključuje naslednje vsebine:
                •  splošne informacije o samomorilnem vedenju v Sloveniji,
                •  mite in resnice o samomorilnem vedenju,
                •  dejavnike tveganja za razvoj samomorilnega vedenja pri mladostnikih in varovalne
                   dejavnike,
                •  sprožilci in znaki samomorilnih stisk,
                •  možnosti preventivnega delovanja,
                •  možnosti za iskanje pomoči v primeru stiske.

              Dodatno se na izobraževanju za učitelje poglobi tudi znanje o tem, kako v primeru stiske
              pri mladostnikih ustrezno ukrepati, torej na kakšen način se z mladostnikom pogovoriti.
              Poudarek je na interaktivnem delu in razvijanju kompetenc. Izobraževanje za učitelje in dru-
              ge delavce šole tudi priložnost, da delijo svoje izkušnje, vprašanja in dileme.

              V okviru aktivnosti, namenjenih vratarjem sistema, pa projekt A (se) štekaš?!? dodatno za-
              jema tudi delo s šolsko svetovalno službo, kar vključuje:
                •  možnost dodatnih posvetov o vprašanjih, vezanih na samomorilno vedenje in prepre-
                   čevanje samomora pri mladostnikih;
                •  oporo pri spremljanju mladostnikov, ki so bili prepoznani kot mladostniki s poveča-
                   nim tveganjem za razvoj težav v duševnem zdravju;
                •  podporo v primeru smrti učenca ali dijaka zaradi samomora.










                                                   99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106