Page 100 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 100

POGLAVJE 12


                 Implementacija aktivnosti

                 za vratarje sistema in starše









                 Nuša Zadravec Šedivy, Vita Poštuvan
                 Ključne besede: vratarji sistema, učitelji, šolska svetovalna služba, starši,
                 izobraževanje, implementacija aktivnosti




                   UVOD
                   Odrasli predstavljajo pomembne dele  v mreži  varovanja duševnega  zdravja
                   mladostnikov. Starši svoje otroke dobro poznajo in lahko prepoznajo njihove stiske
                   (Hooven, 2013), vendar jim pogosto primanjkuje informacij o duševnem zdravju
                   ter možnostih laične in strokovne pomoči. Učitelji in drugi strokovnjaki si pogosto
                   želijo  več izobraževanj o duševnem  zdravju, saj bi jih dodatno opolnomočila
                   za pomoč učencem in dijakom, ki se v stiski obrnejo nanje (Wasserman idr., 2010).






                 Izobraževanja za vratarje sistema




                 Pomembno je, da so šole in njihovi zaposleni dobro opremljeni s potrebnimi znanji identi-
                 ficiranja ogroženih mladostnikov ter z znanji in veščinami, kako postopati, ko takega mla-
                 dostnika identificiramo (Nadeem idr., 2011).

                 Glavno oviro dobri prepoznavi in konstruktivnemu ukrepanju v primeru samomorilne ogro-
                 ženosti predstavlja strah pred tem, kako naj vratarji sistema postopajo v takšnih situa-
                 cijah. Pretekle raziskave kažejo, da je slednje povezano z občutki nekompetentnosti, pri
                 saj manj kot 10 % učiteljev meni, da so zmožni prepoznati učenca s povečanim tveganjem





                                                    98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105