Page 99 - Poštuvan, Vita (ur.). 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 99
Osnove motivacijskega intervjuja

delo s klienti. Spodnje aktivnosti lahko pomagajo razvijati opisane kom-
petence in znanja.

Prepoznava virov za spremembe
Abmivalentnost, nelinearnost in usmerjanje pozornosti na spremembe
v motivaciji so koraki za prepoznavo virov v procesu spreminjanja. Po-
membno je, da v vsakodnevnem življenju opazimo lastne vire, kajti tako
lažje opazimo slednje tudi pri drugih ljudeh.

Aktivnost. Najljubši učitelj ali mentor.
Pomislite na osebo, ki vas je motivirala za učenje, inspirirala, da ste na-

redili kakšno stvar boljše, kot bi sicer, v vas prebudila željo po rasti in na-
predku. Pomislite na vaš odnos z osebo (če ne morete izbrati ene osebe, jih
imate lahko v mislih več).

Za refleksijo premislite:

– Kdo in kakšna je bila ta oseba?
– Kako ste se počutili ob osebi?
– Kaj je pomagalo k vaši rasti zaradi te osebe? Kaj vas je inspiriralo, da

ste dali vse od sebe?
– Na kakšen način je pristopala do vas?
– Kako ste se odzvali na pristope osebe?

Ko ste preučili značilnosti osebe, poskusite v tem prepoznati katero od
značilnosti motivacijskega intervjuja (Rosengren, 2009).

Urjenje empatije
Empatija je del dobrega odnosa med terapevtom in klientom. Lahko jo
urimo z različnimi aktivnostmi, predvsem pa tudi izven terapevtskih od-
nosov. Ko se vživimo v druge, lažje razumemo njihovo doživljanje.

Aktivnost. Vožnja z avtom – urjenje empatije kot ključnega principa zno-
traj motivacijskega intervjuja.

Za urjenje empatije uporabite vožnjo z avtomobilom. Ob vožnji z av-
tom, na avtobusu ali drugem prevoznem sredstvu opazujte promet.
Prepoznajte osebo, ki je naredila tvegano potezo v prometni varnosti
oz. je v vas vzbudila negativna čustva, npr. jezo, nestrpnost.

Se zavedate čustev, ki ste jih doživeli ob tem? Poskusite se vživeti v
to osebo: poskusite pomisliti na to, kakšna zgodba je za njo, kako je

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104