Page 60 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 60
Zaključek
- inovativnost in originalnost v samopredstavitvah in samopromo-
ciji,
- razvoj kompetenc na področju podjetništva kot alternativne kari-
erne poti.
Rezultati analize dobljenih podatkov izkazujejo precejšnje deficite v
splošni sliki zaposlitvenih kompetenc študentov. Institucija mora intenzi-
virati aktivnosti na področju urjenja študentov v komuniciranju s poslov-
nim okoljem (ne le za potrebe zaposlovanja), na področju razvoja ključnih,
generičnih in podjetniških kompetenc. Pri tem je osrednjega pomena mo-
tivacija posameznika, ki predstavlja glavno slabost pri velikem deležu štu-
dentov. Prav področje prizadevnosti, entuziazma in tekmovalnosti je šib-
ka točka študentov. Glede tega se strinjamo s Kusluvanom in Kusluvanom
(2000), da je treba razmisliti o načinu izbiranja študentov; avtorja predla-
60 gata večjo selekcijo, npr. z intervjuji, s psihometričnimi testiranji osebnosti
in z usmerjenostjo v storitvene poklice.
Institucija pa ima še druge možnosti za izboljšanje stanja na področju
zaposljivosti:
- krepitev vezi z gospodarstvom, razvijanje možnosti za pridobivanje
delovnih izkušenj v poslovnem okolju in podpora študentom pri
iskanju primernih del; razvoj inovativnih oblik pridobivanja de-
lovnih izkušenj;
- razmisliti o uvedbi sandwich praks; prednosti takih usposabljanj so
nedvomne in pot do zaposlitve je krajša;
- izrabiti vse možnosti za krepitev vezi s sektorjem; neizkoriščen je
npr. potencial izmenjave osebja, študentskih projektov, raziskova-
nja, posvetovalnih panelov in storitev svetovanja; poiskati je treba
načine, kako študente vključiti v reševanje podjetniških izzivov in
problemov;
- okrepiti karierno svetovanje, storitve kariernega centra sistematič-
no promovirati pri posameznih predmetih, v spletnih in drugih
objavah institucije, v okviru aktivnosti študentskega sveta in na
drugih izvenkurikularnih dogodkih; univerzitetni karierni center
mora biti bolj prisoten in aktiven pri usmerjanju študentov v načr-
tno delo na kariernem področju;
- navajati študente na sprotno beleženje rezultatov učenja, izmenjav,
delovnih izkušenj, na refleksijo naučenega in ustrezno interpretira-
nje učinkov;
- razvijanje mehkih kompetenc, tudi v oviru drugih obštudijskih
aktivnosti;
- inovativnost in originalnost v samopredstavitvah in samopromo-
ciji,
- razvoj kompetenc na področju podjetništva kot alternativne kari-
erne poti.
Rezultati analize dobljenih podatkov izkazujejo precejšnje deficite v
splošni sliki zaposlitvenih kompetenc študentov. Institucija mora intenzi-
virati aktivnosti na področju urjenja študentov v komuniciranju s poslov-
nim okoljem (ne le za potrebe zaposlovanja), na področju razvoja ključnih,
generičnih in podjetniških kompetenc. Pri tem je osrednjega pomena mo-
tivacija posameznika, ki predstavlja glavno slabost pri velikem deležu štu-
dentov. Prav področje prizadevnosti, entuziazma in tekmovalnosti je šib-
ka točka študentov. Glede tega se strinjamo s Kusluvanom in Kusluvanom
(2000), da je treba razmisliti o načinu izbiranja študentov; avtorja predla-
60 gata večjo selekcijo, npr. z intervjuji, s psihometričnimi testiranji osebnosti
in z usmerjenostjo v storitvene poklice.
Institucija pa ima še druge možnosti za izboljšanje stanja na področju
zaposljivosti:
- krepitev vezi z gospodarstvom, razvijanje možnosti za pridobivanje
delovnih izkušenj v poslovnem okolju in podpora študentom pri
iskanju primernih del; razvoj inovativnih oblik pridobivanja de-
lovnih izkušenj;
- razmisliti o uvedbi sandwich praks; prednosti takih usposabljanj so
nedvomne in pot do zaposlitve je krajša;
- izrabiti vse možnosti za krepitev vezi s sektorjem; neizkoriščen je
npr. potencial izmenjave osebja, študentskih projektov, raziskova-
nja, posvetovalnih panelov in storitev svetovanja; poiskati je treba
načine, kako študente vključiti v reševanje podjetniških izzivov in
problemov;
- okrepiti karierno svetovanje, storitve kariernega centra sistematič-
no promovirati pri posameznih predmetih, v spletnih in drugih
objavah institucije, v okviru aktivnosti študentskega sveta in na
drugih izvenkurikularnih dogodkih; univerzitetni karierni center
mora biti bolj prisoten in aktiven pri usmerjanju študentov v načr-
tno delo na kariernem področju;
- navajati študente na sprotno beleženje rezultatov učenja, izmenjav,
delovnih izkušenj, na refleksijo naučenega in ustrezno interpretira-
nje učinkov;
- razvijanje mehkih kompetenc, tudi v oviru drugih obštudijskih
aktivnosti;