Page 59 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 59
Zaključek

Po opravljeni raziskavi lahko ugotovimo, da je prehod mladih iz formal-
nega izobraževanja v sfero dela očitno podcenjen. Rezultati raziskave med
študenti kažejo na potrebo po dodatnem in intenzivnejšem delu s študen-
ti na področju razvijanja kompetenc zaposljivosti. Kar se tiče aktivnosti
institucije, smo pričakovali, da institucija posveča temu fenomenu v svo-
jih študijskih programih, notranjih aktih in ob- ter izvenkurikularnih ak-
tivnostih večjo pozornost. Očitna je odsotnost strateških usmeritev, ki bi
omogočila izkoristek študentskih potencialov in okrepila razvojne prilož-
nosti. Za celovito oceno predlagamo še nadaljnje raziskave o vključenosti
posameznih kompetenc zaposljivosti, zlasti generičnih, v učne načrte, me-
tode in tehnike dela s študenti, zlasti prisotnost inovativnih metod pou-
čevanja in priprave študentov na zaposlitev v turističnem sektorju. Taka
raziskava med učitelji bi razkrila, kje in koliko se pri študentih razvijajo po-
samezne kompetence.

Pričujoča analiza je razkrila naslednja področja, kjer so zaznane defici-
tarnosti pri študentih:

- zavedanje o nujnosti razvijanja kompetenc zaposljivosti,
- motivacija za VŽU, zlasti neformalne oblike, ki prinašajo dodatne

kvalifikacije,
- ustrezno interpretiranje učinkov delovnih izkušenj na kompeten-

ce,
- motiviranost za participiranje v mednarodni mobilnosti,
- primerno interpretiranje vplivov mednarodne mobilnosti na zapo-

slitvene kompetence,
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64