Page 207 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 207
liza rezultatov vprašalnika o kakovosti študijskega programa ...

Preglednica 63: Povprečne ocene kakovosti pridobljenih kompetenc.

Kompetence N M SD
Uporabnost pridobljenih kompetenc na trgu
dela (vaša predvidevanja) 13 3,85 ,555
Kakovost pridobljenega teoretičnega znanja
Količina pridobljenega teoretičnega znanja 13 4,08 ,760
Kakovost pridobljenega praktičnega znanja 13 4,15 ,555
Količina pridobljenega praktičnega znanja 13 3,38 1,261
13 3,23 1,301

Legenda: N – število, M – srednja vrednost, SD – standardna deviacija
Študentke so v povprečju s kakovostjo pridobljenih kompetenc zadovoljne. Najviš-
je (M = 4,15) je ocenjena količina pridobljenega teoretičnega znanja. Nekoliko manj (M =
4,08) so zadovoljne s kakovostjo pridobljenega teoretičnega znanja. Sledi uporabnost pri-
dobljenih kompetenc na trgu dela (M = 3,85). Najnižji povprečni oceni imata kakovost pri-
dobljenega praktičnega znanja (M = 38) ter količina pridobljena praktičnega znanja (M =
3,23). Pri slednji je bila razpršenost odgovorov tudi največja (SD = 1,301).
Vpogled povprečij potrjuje že prej omenjene ocene, da je na študijskem programu tre-
ba uravnovesiti razmerje med kakovostjo in količino teoretičnega in praktičnega znanja.
Smiselno bi bilo razmisliti, na kakšen način in s katerimi dejavnostmi lahko podkrepimo
pomen praktičnega znanja.

Zaključek

Glede na število vpisanih v 1. in 2. letnik je na vprašalnik odgovorila nekaj manj kot polo-
vica vseh vpisanih brez tistih, ki koristijo absolventski staž. Na podlagi opravljene analize o
kakovosti študijskega programa Izobraževanje odraslih in razvoja kariere lahko sklepamo,
da so študentke s študijskem programom na splošno zadovoljne. Pozitivno naravnanost štu-
dentk do študijskega programa je mogoče prepoznati predvsem na podlagi povečanega in-
teresa za študijske vsebine v času študija. Velik kazalnik pozitivne naravnanosti je tudi ve-
činsko mnenje o tem, da bi se za študij na UP PEF ponovno odločile.

V celoti lahko sklepamo, da je glede na mnenja študentk študijski program z ozirom
na celotno izvedbo dobro zastavljen, primanjkljaje, ki jih je treba podkrepiti, pa so v glav-
nem na področju praktičnega znanja ter temeljitejšega pregleda in morebitnih izboljšav v
okviru izvedbe študija, ki se nanaša na predmete in njihovo vsebino. Glede pridobitve prak-
tičnega znanja bi študentke morda morale pridobiti več praktičnih znanj s pomočjo pro-
jektnih in skupinskih del ali morda gostujočih strokovnjakov iz obravnavanega področja.
Pridobitev praktičnega znanja na seminarskih in laboratorijskih vajah bi lahko študentke
nadgradile v okviru obštudijskih dejavnosti. Motiviranost študentov z nadgraditvijo pri-
dobljenega praktičnega znanja bi bilo smiselno podkrepiti z delnim priznavanjem andra-
goške prakse, ki jo morajo študentje opraviti v sklopu študija. Posledično bi organizacija
in izvedba raznovrstnih dogodkov s strani študentov tudi popestrila in obogatila delova-
nje fakultete.

205
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212