Page 58 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 58
Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu

58

Slika 19: Shema metodologije sistemske simulacije za podporo odločanju v poslovnem siste-
mu (Kljajić 1994).

Trije osnovni krogi, a, b in c, predstavljene povratne zveze nam prika-
zujejo interakcije med uporabnikom, simulacijskim modelom in scenari-
jem v fazi iskanja rešitve problema. Krog povratne zanke a predstavlja re-
zultat poslovanja, ki je posledica prejšnjih odločitev ter je del zgodovine
sistema in izkušenj lastnika problema. Krog b predstavlja pragmatično oce-
no modela. S primerjanjem prihodnje informacije o vplivu izbranega sce-
narija na obnašanje sistema z dejansko doseženimi rezultati nam aposteri-
orna informacija omogoča, da ocenimo vrednost modela ter ga izboljšamo.
Hkrati nam omogoča učenje na podlagi aposteriornih predpostavk in ne
le na podlagi empiričnih izkustev. Intelektualni oz. anticipativni krog c,
ki omogoča vnaprejšnjo informacijo, je pomemben za ustvarjanje usmeri-
tvene strategije sistema. Najobčutljivejši del tega kroga je metodologija sis-
temske simulacije, ki omogoča preizkušanje na modelu sistema. Lahko re-
čemo, da je dobra sistemska metodologija nujnost (Ropret, Jere Jakulin in
Likar 2014), saj predstavlja orodje za razvoj hitrejših strateških procesov in
procesov odločanja.
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63