Page 335 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 335
področje migracije glasbenih idej

V umetni glasbi, v oblikovanju gregorijanskih napevov, je znan po-
stopek oblikovanja novih melodij iz koščkov že obstoječih, kar imenuje-
mo centonizacija. Današnji postopki komponiranja v zabavni glasbi so po-
dobni. Še več pa je stereotipnega komponiranja. Ti stereotipi so tekstovni
in glasbeni.

Bolj za šalo navajam primer »domače« šaljive vsebinske analize dal-
matinskih pesmi. Analitik je očitno naveličan tekstovnih stereotipov, ki pa
so za področje tudi razumljivi. Grafično je vsebino razdelil na: 1. smiselne
stavke – 1 %, 2. verze z olivami – 33 %, 3. verze s stenami – 33 %, in 4. verze z
morjem – 33 %. Najbrž bi podoben vtis dobili tudi pri analizi zabavnih pe-
smi drugih ljudstev.

Slika 45: Šaljivo, ironično prikazana vsebina dalmatinskih pesmi na internetu v letu 2015.
Zanimiva je tudi svojska harmonska analiza pop skladb, ki je doseg-

ljiva na Youtubu (https://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I, leta
2016). Avtorji The Axis of Awesome v skladbi 4 Four Chord Song ironizira-
jo pogost harmonski stereotip v popularni glasbi I-V-VI-IV (npr. E-H-cis-
-A). V priložnostno skladbo so povezali 38 popevk, hitov, narejenih na tem
harmonskem vzorcu.

333
   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340