Page 62 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

tična razglednica, v kateri se v divjem ritmu zvrstijo podobe Blejskega jeze-
ra, Triglava, Julijskih Alp s skulpturo Zlatoroga, lipicancev, Obale, Planice s
skakalnico, tradicionalne panonske hiše, Postojnske jame, spot pa se konča
s soncem obsijano Kranjsko Goro in podobo pobeljene strmine Vitranca,
po katerem je speljana proga in ki je potem večji del prenosa center televi-
zijske kamere. Pri tej podobi Slovenije, ki jo televizija posreduje v domove
slovenskih in tujih televizijskih gledalcev in jih uvede v sam športni dogo-
dek, seveda ne gre le zgolj za fizično geografijo države ali nevtralen pri-
kaz narave, pač pa za premišljen izbor slovenskih nacionalnih simbolov z
izjemnim kulturnim pomenom za slovensko skupnost. Glede na to, da se
smučarski šport praviloma odvija v zunanjih naravnih okoljih ali vsaj od
mestnih središč nekoliko odmaknjenih neurbanih ali polurbanih sceneri-
jah,20 tovrsten naturalističen televizijski nagovor gledalcev deluje še toliko
bolj »naravno« in »logično«. Leta 1999 je komentator Igor E. Bergant tako-
le s komentarjem podčrtal demonstracijo televiziranih nacionalnih podob:

To so posnetki podkorenske strmine … Kar smo slišali od tek-
movalcev in tudi od trenerjev, je, da je proga izvrstno pripravlje-
na, da bomo videli tekmo na najvišji ravni. Seveda! Gre za tekmo
za svetovni pokal. […] Ta tekma, na kateri se bodo danes pomeri-
li tekmovalci – gre za dvaindvajseti slalom za svetovni pokal moš-
kih v Kranjski Gori, skupno pa enainštirideseto tekmo v Kranjski
Gori v moškem delu svetovnega pokala – je zelo pomembna! Ne
samo za naše smučarje, ki so tukaj doma. Tudi za Slovenijo kot
državo, za slovenski turizem, kajti po tem smo prepoznavni v
smučarskem svetu. Prav po tekmah tukaj v Kranjski Gori in pa
v Mariboru … To je zelo pomembno tudi za razvoj slovenske-
ga alpskega smučanja. (Komentar Igorja E. Berganta na začetku
moške slalomske tekme v Kranjski Gori na drugem programu TV
Slovenija 21. decembra 1999)
Nato še večkrat poudari, da smo lahko Slovenci resnično ponosni na
»našo lepo domovino«, ki nas predstavlja v svetu s prireditvami takšnih
vrhunskih tekmovanj. Vseskozi je opozarjal gledalce, da so tudi oni
Slovenci, tako kakor Jure Košir, Mitja Kunc, Rene Mlekuž idr. Na ta način
je komentator krepil gledalčev občutek pripadnosti slovenski naciji, pa tudi
vez med smučarji in gledalci, ki so nujni člen v verigi zgodbe o Slovencih
kot smučarskem narodu. S tovrstnim komentarjem so bile izjemne indivi-

20 O kulturnih pomenih športnih krajin glej Bale 1994.

62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67