Page 204 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 204
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Otroci v gibanju – ljudske plesne igre
Maja Miklavž Sintič
Osnovna šola Šentjernej, Prvomajska cesta 9, 8310 Šentjernej, Slovenija
Plesne igre od začetka šolskega obdobja dalje sistematično in postopoma nad­
grajujejo gibalne kompetence in učenje posameznika z vrstniki, hkrati pa razvi-
jajo in krepijo celostni razvoj otroka. Plesne igre so skupinske, kjer plesalci raz-
vijajo elemente ritmičnosti skozi različne gibalne vzorce, kot so hoja, tek, skoki
in poskoki, v vsiljenem ritmu z uporabo lastnih glasbil, zvočil in melodičnih in-
štrumentov. Pri poustvarjanju plesnih iger je poudarek na urjenju osnovnih rit-
mičnih korakov in obvladovanju lastnih gibov, v orientaciji v prostoru ter poe-
notenju plesnih gibov s soplesalci. To plesno dejavnost učenci najraje izvajajo v
avtentičnem okolju, kjer si najdejo pripomočke za spremljavo iz naravnih mate-
rialov. Z uporabo domišljije pogosto usvojen osnovni plesni vzorec prilagodijo
ali ga spremenijo z izmišljanjem novih gibov. Plesne igre so preproste, napete,
zabavne, včasih tekmovalne in imajo jasna pravila, zato so vabljive tudi za nji-
hove vrstnike zunaj folklorne dejavnosti. Namen prispevka je predstaviti gibal-
no aktivnost – plesne igre, v razširjenem programu osnovne šole pri interesni
dejavnosti folklora ter razumeti pomen le-teh za nadaljnji gibalni razvoj otro-
ka. Ugotavlja se, da otroci naučene plesne igre ponotranjijo in postanejo del
njihovega gibalnega in igralnega repertoarja. Usvojeni plesni vzorci postane-
jo podlaga za učenje zahtevnejših plesnih korakov, zato je zelo pomembno, da
otrok postopno razvija, utrjuje in izpopolnjuje te gibalne kompetence.
Ključne besede: otroci, gibanje, igra, ples

202
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209