Page 244 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 244
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Spodbujanje k zdravi izbiri živil in h kritičnem vrednotenju
oglaševanja živil
Tina Ris, Laura Barber, Urška Vahtarič, Stojan Kostanjevec
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana,
Slovenija
V otroštvu je zdrava prehrana ključna za rast in razvoj otrok, zato je za ohran-
janje in krepitev zdravja otrok pomembno, da se otroke v družini in vzgo-
jno-izobraževalnih ustanovah spodbuja k izbiri in uživanju zdravih živil. Starši
pogosto skupaj z otroki kupujejo hrano in številni dejavniki, med katerimi je
pomembno tudi oglaševanje, vplivajo na njihove nakupne odločitve. Otroci so
nekritični do oglaševanja manj zdravih živil in ne prepoznajo prodajnega name-
na oglaševanja. Zato je treba izvajati izobraževanje in dejavnosti, ki učinkovi-
to ozaveščajo otroke in starše o pomenu kritičnega vrednotenja živil za zdra-
vo prehranjevanje in so prilagojene kognitivnemu razvoju otrok. V ta namen
so bile oblikovane, izvedene in ovrednotene različne vzgojno-izobraževalne
dejavnosti, ki so spodbujale udeležence k zdravi izbiri in uživanju živil z zdra-
vim prehranskim profilom. Dejavnosti so bile namenjene vrtčevskim otrokom,
otrokom prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja in njihovim staršem. Pri iz-
vajanju dejavnosti je bilo ugotovljeno, da aktivni didaktični pristopi spodbudijo
otroke k aktivnemu vključevanju v izvajanje dejavnosti in povečajo raven moti-
vacije za prenos veščin v domače okolje. Obravnava izbire in nakupovanja živil
ter kritično vrednotenje oglasnih sporočil v vzgojno-izobraževalnih programih
lahko pomembno vpliva na motivacijo otrok in staršev, da se odločajo za vkl-
jučevanje zdravih živil v prehrano, zato je treba spodbujati izobraževanje na
tem področju.
Ključne besede: otroci, prehransko izobraževanje, oglaševanje, zdravo
prehranjevanje

242
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249