Page 70 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 70
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Skrb za psihosocialno zdravje otrok ob pričetku šolanja
Barbara Krkoč Umer
Osnovna šola Vojke Šmuc Izola, Prešernova cesta 4, 6310 Izola, Slovenija
V prispevku je predstavljen način dela, ki najmlajšim udeležencem v osnovni
šoli, prvošolcem, omogoča učenje, usklajeno z njihovo razvojno stopnjo, zmo-
žnostmi in potrebami. Na OŠ Vojke Šmuc že vrsto let izvajamo elemente pe-
dagogike montessori, katere vodilni motiv je »Pomagaj mi, da naredim sam«.
Metoda se imenuje po Mariji Montessori, italijanski zdravnici in borki za pravice
otrok. Učilnica je spodbudno učno okolje, na voljo je veliko didaktičnih pripo-
močkov z različnih predmetnih področij. Otrok potrebuje aktivnosti v okolju,
uči se tako, da rokuje z materialom, uporablja čute in se giblje. Po pedagogi-
ki montessori povzemamo tudi vaje za socializacijo. Pravila obnašanja predsta-
vljamo preko igre vlog, otrok vstopi v stik s pravili in se počasi in spontano uči
spoštljivega in vljudnega obnašanja. Spore rešujemo sproti, otroke učimo stra-
tegij reševanja nesoglasij, poslužujemo se konkretnih pripomočkov (fotografije,
torbica prijateljstva). Tudi preverjanje in ocenjevanje znanja poteka upošteva-
joč potrebe otrok. Znanje preverjamo sproti, učence opazujemo pri delu in si
zapisujemo napredek. Standarde znanja dosegajo postopoma, individualizira-
no. Ugotavljamo, da z izvajanjem alternativnih načinov dela, dosegamo dobre
rezultate. Učenje je bolj sproščeno, več časa je za diferenciacijo in individualiza-
cijo in pozornejši smo na čustvena stanja otrok.
Ključne besede: pedagogika montessori, socializacija, formativno
spremljanje znanja, prvošolci

68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75