Page 237 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 237
Recenziji

I
Avtorja sta v znanstveni monografiji preučevala vpliv dejavnikov človeš-
kega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslovanja turistič-
nih agencij. Omenjeni dejavniki so v veliki meri odvisni od managerjev/
lastnikov/vodij turističnih agencij in tudi od drugih zaposlenih, zato je
zelo pomembno, da jim namenjamo čedalje več pozornosti. V znanstve-
ni mononografiji je predstavljena precej neraziskana tema, ki ji je vred-
no dodati znanstveni prispevek s področja človeškega kapitala, organiza-
cijske klime in turizma ter opredeliti organizacijsko strukturo, vlogo in
pomen deležnikov v slovenskem turističnem gospodarstvu. Osnova em-
piričnega sklopa je bila kvantitativna raziskava v slovenskih turističnih
agencijah s pomočjo vprašalnika, ob čemer sta avtorja želela razviti in em-
pirično preveriti konceptualni model, ki prek zastavljenih hipotez pona-
zarja vpliv dejavnikov človeškega kapitala in organizacijske klime na us-
pešnost poslovanja turističnih agencij. Teoretični prispevek znanstvene
monografije k znanosti in stroki se odraža v nadgradnji vsebin in ugoto-
vitev izbranih tujih in domačih raziskav s preučevanega področja z lastni-
mi ugotovitvami, izhajajočimi iz empiričnega dela raziskave. Empirični
prispevek znanstvene monografije k znanosti in stroki je izvirna ugotovi-
tev prve tovrstne raziskave v Sloveniji in tudi širiše. S kvantitativno lastno
empirično analizo sta avtorja predstavila izvirni prispevek, kjer z znani-
mi statističnimi metodami analizirata vpliv dejavnikov človeškega kapi-
tala in organizacijske klime na uspešnost poslovanja turističnih agencij. Z
znanstveno monografijo smo dobili temeljno tovrstno delo v slovenskem
   232   233   234   235   236   237   238   239   240