Page 227 - Weiss, Jernej, ur. 2020. Konservatoriji: profesionalizacija in specializacija glasbenega dela ▪︎ The conservatories: professionalisation and specialisation of musical activity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 4
P. 227
pouk na konservator iju od ustanovitve do for mir anja glasbene ak ademije (1919–1939)

GM oz. d­ ržave.61 Številni izmed takrat na konservatoriju delujočih profe-
sorjev bi morali biti posebej predstavljeni, vendar na tem mestu predsta-
vljamo le L­ ucijana Marijo Škerjanca (1900–1973), ki je svojo izobraževalno
pot začel na šoli in konservatoriju GM. Klavir so ga poučevali A­ nton Rav-
nik, Jaroslava Chlumecki in Dana Kobler, druge glasbene predmete Stan-
ko Premrl (harmonija) in Anton Lajovic (kontrapunkt). Glasbene študije je
nadaljeval na praškem konservatoriju (1920–21), na dunajski Visoki šoli za
glasbo in gledališko umetnost (1922–1924; klavir pri Antonu Trostu, kom-
pozicijo pri Josephu Marxu), na pariški Scholi cantorum (1924–1927; kom-
pozicijo pri Vincentu d‘Indyju, estetiko je predaval Jules Lefèbvre) in v Bas­
lu (dirigiranje pri Felixu Weingartnerju, tam je diplomiral l. 1930).62 Od l.
1922 je poučeval na šoli in konservatoriju GM ter kasneje na Glasbeni aka-
demiji. Za potrebe pouka je izdal več učbenikov; prvi so razmnoženi kot
rokopisi: Nauk o instrumentih (1933), Nauk o harmoniji (1934), Nauk o kon-
trapunktu (1934). Bil je tudi pisec monografij o nekaterih slovenskih sklada-
teljih. V »konservatorijsko obdobje« sodita monografiji o Emilu Adamiču
(1937) in Juriju Mihevcu (1938). Za potrebe pouka je napisal vrsto klavirskih
in violinskih skladb.63 Na konservatoriju je poučeval več predmetov, nave-
denih v vsakoletnih poročilih. V šolskem letu 1934/35 je poučeval klavir,
harmonijo, kontrapunkt, kompozicijo (skladba), nauk o inštrumentih, di-
rigiranje, klavirsko literaturo, partiturno igro in orkestralne vaje.

Poročilo za šolsko leto 1934/35 ob celoviti predstavitvi ustroja šole, na
njej delujočih profesorjev in učiteljev, seznamu slušateljev na posameznih
izobraževalnih stopnjah glede na glavne predmete, imeniku vseh gojencev,
podatkih o produkcijah in koncertnih programih, vsebuje tudi tabele s šte-
vilčnimi podatki o obisku glavnih in stranskih predmetov ob sklepu štu-
dijskega leta, demografskih podatkih gojencev (narodnost, vera, izobrazbe-
na struktura), ocenjevanju pri posameznih predmetih (število podeljenih
ocen na lestvici od ocene 5 do ocene 2 ter število neocenjenih slušateljev).64

61 Prim. Poročilo o šolskem letu 1933/34 (Ljubljana: Državni konservatorij v Ljubljani,
1934), 6–8, http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-YYNVSSMW/45decf84-­
07ca-482c-b618-02aa2bab3d17/PDF.

62 Prim. Ivan Klemenčič, Lucijan Marija Škerjanc (Ljubljana: Slovenska akademi-
ja znanosti in umetnosti, s. a.), http://www.sazu.si/clani/lucijan-marija-skerjanc;
Jože Sivec, »Škerjanc, Lucijan Marija, akademik (1900–1973)«, Slovenska biografi-
ja (Ljubljana: Slovenska akademija znanosti in umetnosti, Znanstvenoraziskoval-
ni center SAZU, 2013), http://www.slovenska-biografija.si/oseba/sbi652648/#sloven-
ski-biografski-leksikon.

63 Prim. Cigoj Krstulović, Zgodovina, spomin, dediščina,168.
64 Prim. Poročilo o šolskem letu 1934/35, 16–17, 47–49.

225
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232