Page 48 - Studia Universitatis Hereditati, vol. 3(1) (2015). Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press.
P. 48
dia universitatis her editati, letnik 3 (2015), številk a 1 48– večje vključevanje lokalnih skupnosti v de-teraktivnih in poučnih aplikacij za pametne
javnosti kulturnega turizma, telefone, tablice ter posebnega gradiva za ot-
hereditati roke.
– vzpostavitev blagovne znamke HERA,
– vzpostavitev 12 kulturnih poti ter s tem po- Aktivnosti občine Piran pri projektu so:
koordinacija projekta, sodelovanje pri snovanju
vezanih turističnih produktov – vključi- blagovne znamke HERA, sodelovanje na turi-
tev destinacije Portorož in Piran v evropsko stičnih sejmih v Londonu, Madridu in Milanu,
kulturno turistično pot ter skupno obliko- izdelava promocijskega multimedijskega gradiva,
vanje produktov, promocijskih brošur in drugega promocijskega
– vzpostavitev 9 centrov za obiskovalce (vir- gradiva. Najpomembnejša aktivnost je bila pre-
tualne, multimedijske predstavitve kultur- nova Kulturnega doma Božidarja Jakca v Padni
ne dediščine), in nakup opreme za izvajanje promocije kultur-
– obnovitev 12 spomenikov in ne dediščine destinacije Portorož in Piran, ki ob-
– izdelava Skupnega akcijskega načrta (Joint sega dejavnosti vse od kulinarike do umetnosti.
Action Plan) za upravljanje in standardizi-
ranje kulturne dediščine Jadrana. Povzetek

Projekt obsega tri delovne skupine: kultur- Kulturni produkt je eden izmed produktov, ki lahko
na dediščina, izobraževanje in usposabljanje ka- pomembno vplivajo na promocijo destinacije Portorož
drov ter ozaveščanje in promocijske aktivnosti. in Piran ter repozicionirajo destinacijo na turističnem
Turistično združenje Portorož, g.i.z. je vključeno zemljevidu.
v skupino za ozaveščanje in promocijske dejav- Kulturni produkt spodbuja ustvarjalnost, omogoča raz-
nosti. Skupina je analizirala primere dobrih pra- voj destinacije in prinaša ekonomsko korist.
ks in med osem izbranih vključila tudi Praznik Kulturni turizem zajema nepremično in premično kul-
olja in bledeža v Padni, ki ga že četrto leto zapo- turno dediščino ter kulturno krajino. . Obenem kul-
red organizira združenje v sodelovanju z lokalno turni turizem omogoča, da se turistična destinacija raz-
skupnostjo. Praznik olja in bledeža v Padni ve- vija kot destinacija 365 dni, saj so produkti kulturnega
lja za enega boljših primerov dobrih praks s pod- turizma obiskovalcu – turistu na voljo skozi vse leto.
ročja promocije (digitalna promocija). Turistič- Kulturni turizem v občini Piran je opredeljen v Strate-
na destinacija Portorož in Piran je s Praznikom giji turističnega razvoja občine Piran 2009-2015. (Host-
olja in bledeža uspela združiti kulturni turizem ing d.o.o., 2009)
(kulturna dediščina, kulinarika, aktivne poči- Kulturni turizem na destinaciji Portorož & Piran je
tnice), privabiti goste na podeželje izven sezone v začetni fazi razvoja, potrošnja je neznatna in število
ter ohranila razmerje med ekonomskim in traj- prenočitev zanemarljivo. V občini Piran oziroma na
nostnim razvojem. destinaciji Portorož in Piran ključni nosilec razvoja kul-
turnega turizma ni opredeljen. Nova strategija turis-
Cilji projekta na področju promocije so (Za- tičnega razvoja občine Piran mora določiti nosilca raz-
darska županija, 2015): voja kulturnega turizma na destinaciji ter vir finančnih
sredstev za razvoj kulturnega turizma.
– skupna promocija premične in nepremične Turistično združenje Portorož, g.i.z. je z namenom val-
kulturne dediščine, orizacije kulturnega produkta na destinaciji in nadal-
jnjega razvoja kulturnega turizma sodelovalo oziro-
– promocija destinacije na osnovi storytellin- ma sodeluje v dveh projektih, ki jih sofinancira EU za
ga, področje kulturnega turizma. V letu 2012 je združen-
je sodelovalo v projektu 365 dni Riviere, ki se je zaključil
– priprava/oblikovanje:avtentičnih spomin- 22. 12. 2012. Od leta 2014 pa združenje sodeluje v projek-
kov iz lokalnih materialov, multimedijske- tu HERA – Turizem jadranske dediščine. Cilji obeh pro-
ga gradiva, digitalna promocija, izdelava in-
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53