Page 107 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
Zakljucˇek 107

naravnanostjo ponudnika je lahko vodilo za izboljšave in soustvar-
jalni razvoj v turizmu. Pri tem je treba upoštevati kompleksnost kon-
cepta odgovornosti in vedenjske odzive potrošnikov, ki so podvrženi
razlicˇnim okolišcˇinam. Potrošniške izkušnje so v osrcˇju turizma in
prevladujocˇe logike storitev, to pa zagotavlja konceptualni okvir za
razumevanje, kako potrošnik preko aktivnega potrošniškega vede-
nja postaja kljucˇnega pomena za razvoj in marketinško upravljanje
turisticˇnih storitev prek procesa soustvarjanja med ponudnikom in
potrošnikom.

Odgovorno vedenje je že samo po sebi odziv mocˇi, bodisi na stra-
ni potrošnika bodisi ponudnika. Koncept odgovornosti se je tako na
strani potrošnika kot ponudnika kaže kot kljucˇen prevodnik med od-
locˇitvami in iniciativami delovanja v smeri vzpostavitve trajnostnega
stanja v okolju.

Preucˇevani pristop presega razpravo o odgovornosti na ravni etike
in trajnosti, saj nas prek iskanja vzrocˇno-posledicˇnih povezav med
potrošniki in ponudniki zanima predvsem, kako kontekst odgovor-
ne potrošnje vpliva na spremembe in razvoj turisticˇne ponudbe. S
tem smo opredelili vlogo odgovornosti v turizmu na strani povpra-
ševanja in nakazali potencialne možnosti za reciprocˇno ravnanje tu-
di na strani ponudbe. Za poglobitev razumevanja razmer in cˇasovne
dimenzije, ki jo kontekst razvoja potrebuje, smo empiricˇno raziska-
vo razširili tudi na stran hotelskih ponudnikov in s tem prispevali k
novim spoznanjem o razvoju turisticˇnih storitev kot testnega filtra
inovacij v turizmu, ki je lahko posledica soustvarjanja med potro-
šnikom in ponudnikom. Kljucˇna ugotovitev, ki izhaja iz teoreticˇnih
in empiricˇnih spoznanj, prikaže odgovornost kot ucˇinkovit vzvod za
soodvisno in uravnoteženo delovanje turisticˇnega trga.

Z novimi spoznanji na podrocˇju odgovornosti potrošnikov v turiz-
mu prispevamo k boljšemu razumevanju družbenih premikov v so-
dobnem cˇasu in vplivu odgovornosti na obnašanje posameznikov,
kar je podlaga, da se zacˇnejo snovati novi pogoji za razvoj turizma.
Nova spoznanja v znanstveni monografiji prispevajo k zmanjšanju
vrzeli med teorijo in prakso na podrocˇju ucˇinkovitejšega nacˇrtovanja
trajnostnega turizma in spoznanj o odgovornem vedenju na strani
povpraševanja kot tudi v upravljavski praksi turisticˇnih organizacij
in destinacij, ki so kot najvecˇji nosilci turisticˇne ponudbe vse bolj
zavezane k odgovornosti za trajnostni razvoj turizma. Poleg teore-
ticˇne vrednosti imajo nova spoznanja tudi aplikativno vrednost, saj
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112