Page 127 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 127
Recenziji 127
ga ravnanja v sodobnosti v turisticˇnem vsakdanu zavedajo tako na
strani ponudbe kot povpraševanja. Njena razprava temelji na virih,
ki pogosto segajo od prvih objav na dolocˇeno temo – obdela jih na
znanstveno zahtevni ravni. Odgovornost prikaže kot rešitev za ak-
tualne družbene izzive sodobnosti, ki jih opredeljuje skozi okoljsko
problematiko, krizo vrednot v družbi in potrošništvom kot nacˇinom
življenja. Pri tem se osredotocˇi na posameznika v vlogi potrošnika in
njegovo zmožnost odgovornega zavedanja ter delovanja na družbe-
no strukturo bodisi preko individualnega, kolektivnega, posrednega
ali neposrednega vpliva na spremembe.
Družbene izzive v kontekstu globalizacije, postmodernizma in po-
trošništva odstira skozi ožjo obravnavo na podrocˇju turizma: pre-
ko koncepta odgovornosti posameznika prikaže možnost izboljšanja
stanja v iskanju trajnostnih rešitev na podrocˇju turisticˇne potrošnje.
Koncept odgovornosti predstavi z vidika turista, ki se zaveda lastne-
ga vpliva na razsežnosti trojnega izida, torej naravnega, družbeno-
kulturnega in ekonomskega okolja, saj v vseh treh – in skozi njih –
doživlja turisticˇno izkušnjo, hkrati pa na njih deluje tudi sam na na-
cˇin, ki prispeva k trajnostnemu razvoju turizma na višji ravni.
Na osnovi teoreticˇnih spoznanj iz sistemskih, vedenjskih in okolj-
skih teorij se avtorica v monografiji opre na kljucˇne elemente opre-
delitve odgovornega potrošnika z vidika individualne odgovornosti
in moralne presoje, ki v nakupnem procesu išcˇe ravnovesje med izbi-
ro ponudbe ter med sprejemljivim in nesprejemljivim. Izvirni znan-
stveni prispevek temelji na vedenjski podlagi razumevanja odgovor-
nega ravnanja potrošnika, predvsem njegovega odziva, odvisnega od
njegove eticˇne drže, ozavešcˇenosti, preferenc in motivov v odnosu
do naravnega in družbenega okolja, ki ga aplicira na podrocˇje turiz-
ma in njegovih nujnih sprememb v smeri trajnostnega razvoja.
Avtorica monografijo sklene z empiricˇno kvalitativno raziskavo, ki
temelji na intervjujih manjšega vzorca ponudnikov. V njej razisku-
je kompleksnost razumevanja soodvisnosti med turisticˇnim ponu-
dnikom in odjemalcem na podrocˇju odgovornega vedenja ter osve-
šcˇenosti o okolju prijaznem delovanju med izbranimi primorskimi
hotelirji. S pridobljenimi spoznanji pokaže na dinamiko soodvisne-
ga delovanja med ponudnikom in odjemalcem pri snovanju novih
pogojev trajnostnega razvoja turizma in uravnoteženega delovanja
turisticˇnega trga.
prof. dr. Sonja Sibila Lebe
ga ravnanja v sodobnosti v turisticˇnem vsakdanu zavedajo tako na
strani ponudbe kot povpraševanja. Njena razprava temelji na virih,
ki pogosto segajo od prvih objav na dolocˇeno temo – obdela jih na
znanstveno zahtevni ravni. Odgovornost prikaže kot rešitev za ak-
tualne družbene izzive sodobnosti, ki jih opredeljuje skozi okoljsko
problematiko, krizo vrednot v družbi in potrošništvom kot nacˇinom
življenja. Pri tem se osredotocˇi na posameznika v vlogi potrošnika in
njegovo zmožnost odgovornega zavedanja ter delovanja na družbe-
no strukturo bodisi preko individualnega, kolektivnega, posrednega
ali neposrednega vpliva na spremembe.
Družbene izzive v kontekstu globalizacije, postmodernizma in po-
trošništva odstira skozi ožjo obravnavo na podrocˇju turizma: pre-
ko koncepta odgovornosti posameznika prikaže možnost izboljšanja
stanja v iskanju trajnostnih rešitev na podrocˇju turisticˇne potrošnje.
Koncept odgovornosti predstavi z vidika turista, ki se zaveda lastne-
ga vpliva na razsežnosti trojnega izida, torej naravnega, družbeno-
kulturnega in ekonomskega okolja, saj v vseh treh – in skozi njih –
doživlja turisticˇno izkušnjo, hkrati pa na njih deluje tudi sam na na-
cˇin, ki prispeva k trajnostnemu razvoju turizma na višji ravni.
Na osnovi teoreticˇnih spoznanj iz sistemskih, vedenjskih in okolj-
skih teorij se avtorica v monografiji opre na kljucˇne elemente opre-
delitve odgovornega potrošnika z vidika individualne odgovornosti
in moralne presoje, ki v nakupnem procesu išcˇe ravnovesje med izbi-
ro ponudbe ter med sprejemljivim in nesprejemljivim. Izvirni znan-
stveni prispevek temelji na vedenjski podlagi razumevanja odgovor-
nega ravnanja potrošnika, predvsem njegovega odziva, odvisnega od
njegove eticˇne drže, ozavešcˇenosti, preferenc in motivov v odnosu
do naravnega in družbenega okolja, ki ga aplicira na podrocˇje turiz-
ma in njegovih nujnih sprememb v smeri trajnostnega razvoja.
Avtorica monografijo sklene z empiricˇno kvalitativno raziskavo, ki
temelji na intervjujih manjšega vzorca ponudnikov. V njej razisku-
je kompleksnost razumevanja soodvisnosti med turisticˇnim ponu-
dnikom in odjemalcem na podrocˇju odgovornega vedenja ter osve-
šcˇenosti o okolju prijaznem delovanju med izbranimi primorskimi
hotelirji. S pridobljenimi spoznanji pokaže na dinamiko soodvisne-
ga delovanja med ponudnikom in odjemalcem pri snovanju novih
pogojev trajnostnega razvoja turizma in uravnoteženega delovanja
turisticˇnega trga.
prof. dr. Sonja Sibila Lebe