Page 130 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 130
Povzetek

razvoju ter oblikovanju turisticˇne ponudbe. Na tem mestu se torej
soocˇamo z vprašanjem povezav med odgovornostjo na ravni potro-
šnika v turizmu in s pozitivnimi spremembami v razvoju turisticˇne
ponudbe. Pri tem se nam zastavlja kljucˇno raziskovalno vprašanje,
kako je odgovornost potrošnikov povezana z razvojem turisticˇnih sto-
ritev. Konceptualizacija povezav med dejavniki odgovornosti na rav-
ni posameznika in možnimi vplivi na razvoj ponudbe v turizmu je
na zacˇetni stopnji. Cˇ e to apliciramo na odgovornost na strani razvo-
ja turisticˇnih storitev, pomeni, da morajo turisticˇni ponudniki razu-
meti potrošnikovo konceptualizacijo in interpretacijo odgovornosti,
da bi laže doumeli njegova pricˇakovanja in na tej osnovi delovali ra-
zvojno. V monografiji smo teoreticˇno opredelili odgovornost, odgo-
vorni turizem in odgovornega turista, ki se zaveda lastnega vpliva na
130 naravno, družbeno-kulturno in ekonomsko okolje, v katerem doži-
vlja turisticˇno izkušnjo, in s tem v skladu deluje na nacˇin, ki prispeva
k trajnostnemu razvoju turizma na kakovostnejši ravni. Izpostavili
smo teoreticˇne ideje, ki osvetljujejo kompleksnost povezav obravna-
vanega konteksta odgovornosti in družbenih sprememb v okolju.

Struktura monografije je razdeljena na dva dela. V prvem delu se
razprava odvija na teoreticˇno hevristicˇni ravni in se osredotocˇa na
mesto koncepta odgovornosti v sociološki, vedenjski in marketinški
teoriji ter na ugotavljanje razlogov za vrzeli v teoriji, ki omogocˇajo
njeno (re)interpretacijo. Tako smo v monografiji predstavili medse-
bojna razmerja najprej skozi sistemsko strukturalno teorijo, ki pred-
postavlja, da posamezniki z aktivnostjo delajo premike in vplivajo na
spremembe družbenih struktur med vsakodnevnimi dejavnostmi,
kar temelji na predpostavki, da delovanje posameznika spreminja
strukture v družbi, cˇeprav družbene strukture tudi vplivajo na po-
sameznikovo ravnanje. V ospredju raziskovanja sta potrošnik in nje-
govo vedenje, zato smo skozi pregled vedenjskih teorij in modelov
prikazali zmožnost njegovega vpliva na spremembe. Odgovornost
se udejanja prek vedenja in odziva, s katerima potrošniki izkazujejo
vpliv mocˇi in pritisk na potencialno reciprocˇnost ravnanja ponudni-
ka turisticˇnih storitev. Izkazalo se je, da je pozornost treba usmeriti v
relevantnost ugodnih okolišcˇin in v vlogo povezanosti med dolocˇe-
no prakso ter kriticˇnim momentom družbenega in kulturnega kon-
teksta.

Na osnovi novih teoreticˇnih spoznanj iz sistemskih, vedenjskih in
okoljskih teorij smo v drugem delu monografije v okviru empiricˇne
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135