Page 129 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 129
Povzetek

Odgovornost je vezivno tkivo in ena izmed osrednjih vrednot sodob-
ne liberalne družbe, ki se pricˇakuje od ljudi in organizacij. Monogra-
fija se nanaša na podrocˇje odgovornosti in družbenih sprememb v
okolju (ekonomskem, naravnem in družbeno-kulturnem). Temelj-
ni namen monografije je spodbuditi in poglobiti razpravo o indi-
vidualni odgovornosti potrošnika ter njegovem vplivu na družbene
spremembe. Diskurz odgovornosti je usmerjen na posameznika kot
glavnega akterja, ki je vpet v dinamiko družbenih izzivov v konte-
kstu globalizacije, postmodernizma in potrošništva, ter na zmožnost
odgovornega zavedanja in delovanja na družbeno strukturo, bodi-
si prek individualnega, kolektivnega, posrednega ali neposrednega
vpliva na družbene spremembe. Monografija temelji na interdisci-
plinarnem pristopu in obravnava koncept odgovornosti v sociološki,
vedenjski in marketinški teoriji, ki v razlicˇnih individualnih in kolek-
tivnih kontekstih pojasnjuje vzrocˇno-posledicˇni vpliv na družbene
spremembe.

Na osnovi teze, da se v kontekstu globalne zaskrbljenosti odziv
družbe reflektira tudi na strani potrošnikov in njihovega premika k
odgovornosti, smo med teoreticˇnim in empiricˇnim raziskovanjem
operacionalizirali koncept odgovornosti na ravni potrošnika v turiz-
mu, natancˇneje na predpostavki o soodvisnosti odgovornega delo-
vanja potrošnikov in ponudnikov na turisticˇnem trgu. Vplivi rasti in
razvoja turizma na okolje, tako v pozitivnem kot negativnem smi-
slu, so številni in raznoliki. Za prihodnji razvoj turizma so odgovor-
ni potrošniki s svojimi iniciativami in ravnanji pomemben cˇlen pri
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134