Page 131 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 131
Povzetek 131

raziskave preverili koncept odgovornosti in vpliva potrošnika na ra-
zvoj turisticˇnih storitev ter ga oprli na hotelirstvo in trajnostni model
razvoja. Ta vidik nam omogocˇa preucˇiti povezanost med odgovor-
nostjo potrošnikov in razvojem turisticˇnih storitev v širšem razponu
turisticˇne ponudbe s celostnega vidika izkušnje potrošnika, od izbire
ponudbe in vrednotenja do odziva, ki je povod za izboljšave in razvoj
turisticˇnih storitev.

Razpon razumevanja odgovornosti smo oprli na vidik turisticˇnih
ponudnikov. S kvalitativno raziskavo na strani hotelskega mene-
džmenta smo raziskali naravnanost ponudnikov v odnosu do od-
govornosti in trajnostnega razvoja ter ugotavljali prevladujocˇo mar-
ketinško orientacijo v odnosu do potrošnika. Na osnovi teoreticˇnih
spoznanj in ugotovitev iz kvalitativne raziskave lahko zakljucˇimo,
da si turisticˇni ponudniki s sistemi trženja prizadevajo bolje razu-
meti ciljne skupine potrošnikov in se z namenom vecˇje prilagodlji-
vosti ponudbe potrošnikom usmerjajo v tržno realnost, ki jo spre-
mljajo transparentnost, hitre spremembe in vse vecˇja kompleksnost.
Spremljanje odzivov gostov iz razlicˇnih virov ponudnikom omogocˇa
prepoznavati potrebe in želje gostov. Na osnovi prejetih podatkov v
hotelsko ponudbo vpeljujejo razvojne izboljšave. Kljucˇnega pomena
je spoznanje, da je treba za ustvarjanje dodane vrednosti turisticˇne
ponudbe upoštevati odzive potrošnikov. Odzivi potrošnikov na sta-
nje v ponudbi se kažejo predvsem v prevzemanju zasebnih iniciativ,
kjer z opažanji, s sugestijami in pripombami izrazijo svoje poglede
na stanje. Iz kvalitativne raziskave izhajajo ugotovitve, da se odziv
potrošnikov na stanje okoljskih atributov v ponudbi kaže v prevze-
manju zasebnih odgovornih iniciativ potrošnikov, ki z opažanji, s
sugestijami in priporocˇili za izboljšave najpogosteje osebno izrazijo
svoje poglede na stanje neposredno zaposlenim ali vodstvu hotela.
Poleg tega se proces cˇedalje bolj odprto odvija tudi prek javnih odzi-
vov, pri cˇemer to transparentnost omogocˇajo predvsem spletni me-
diji. Pri preucˇevanju odzivov na strani ponudnikov ni bilo izposta-
vljenih radikalnejših javnih pristopov, ki se odražajo z zavracˇanjem
nakupa turisticˇnih produktov ali drugimi javnimi pritiski. To doka-
zuje, da so odgovorni potrošniki posredniki postopnih sprememb na
trgu z zasebnimi odzivi, ki so uspešnejši od radikalnejših in skrajnih
pristopov. S kvalitativnim raziskovalnim pristopom na strani hotel-
skih ponudnikov smo še dodatno podprli tezo, da je odgovornost
potrošnikov povezana z razvojem turisticˇnih storitev.
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136