Page 16 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 16
fred Leisenberg

Slika 1.2
Naprave (»stvari«),
omrežja, »oblak« in
aplikacije predstavljajo
štiri ravni strukture
omrežja (prirejeno po
Xiaomin idr., 2017)

»industrijo, raziskave in energetiko« (Smit idr., 2016). Rojkova (2017) po-
nuja splošen pregled konceptov in tehnologij industrije 4.0. in razpravlja
o »lepilu«, ki združuje vse »dele« industrije, namreč podatkovnih komuni-
kacijskih omrežjih (glej sliko 1.2).

Internet stvari
Internet stvari (i o t) predstavlja omrežje pametnih naprav/izdelkov, ki so
med seboj povezani in sestavljeni iz senzorjev, programske opreme, omre-
žne povezave in potrebne elektronike, ki jim omogoča zbiranje in izmenja-
vo podatkov ter s tem tudi odzivnost. Globalna iniciativa standardizacije
interneta stvari (angl. The Global Standards Initiative on Internet of Things)
internet stvari definira kot globalno infrastrukturo za informacijsko druž-
bo. Gre za arhitekturni okvir, ki omogoča povezovanje in izmenjavo podat-
kov med fizičnim svetom in računalniškimi sistemi preko obstoječe omre-
žne infrastrukture (i tu, b. l.). Internet stvari se ne osredotoča na proizvo-
dnjo, temveč na fazo uporabe digitaliziranih in povezanih naprav ter izdel-
kov, ki prodajalcem omogočajo komunikacijo z lastnimi izdelki, medtem
ko jih stranke uporabljajo in tako zagotavljajo novo »digitalno« storitev za
stranke, kot je npr. prediktivno vzdrževanje (Vogt idr., 2016).

Za potrebe arhitekturne klasifikacije lahko rečemo, da so naprave, ki se-
stavljajo internet stvari, splošno zasnovane znotraj arhitekture omrežij, ki
ima tri ravni:

– Vmesnik s fizičnim svetom: na tej prvi ravni visoko število vozlišč

16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21