Page 202 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 202
ep

gospodarsko pozitiven način, ga uporabiti za okrepitev digitalnega gospo-
darstva v Evropi in vzpostavitev močnega mednarodnega trga. Vendar pa
ne smemo zanemariti etičnih in socialnih vidikov tega potenciala. Evrop-
ska m sp bodo lahko le z uravnoteženo uporabo aplikacij pametnega inže-
niringa, industrije 4.0 in interneta stvari imela trajnostno korist od novih
digitalnih tehnologij. V Evropi obstaja veliko pristopov, ki spodbujajo ukre-
pe na področjih pametnega inženiringa, industrije 4.0 in interneta stvari.
Od leta 2009 Evropska unija izvaja načrt za promoviranje razvoja pametne
tehnologije, industrije 4.0 in interneta stvari v Evropi.

Prispevek visokošolskih izobraževalnih ustanov, s svojim znanjem in
raziskavami, predstavlja pomembno podporo, da so m sp dobro pripravlje-
na na izzive pametne industrije. Po drugi strani pa mora osebje msp razviti
znanja, spretnosti in kompetence, skupaj s posebnimi pedagoškimi pristo-
pi, prilagojenimi njihovim proizvodnim procesom in poslovnemu življenju.
V tem kontekstu je model sodelovanja med visokošolskimi izobraževalni-
mi ustanovami in podjetji eno najpomembnejših orodij, ki bi jih msp lahko
uporabila, da bi postala »pametna«, povečala svojo konkurenčnost in iz-
boljšala svoj položaj na trgu. Tesno sodelovanje visokošolskih izobraževal-
nih ustanov in m s p lahko pomaga univerzam pri povečanju zmogljivosti
za prenovo in obnovo raziskav, podjetjem pa pri pridobivanju in ohranja-
nju konkurenčnosti nacionalnega gospodarstva, prispeva h gospodarske-
mu razvoju na različnih ravneh.

Peter Štrukelj

202
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207