Page 199 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 199
Izobraževanje

četnim izobraževanjem – sta standardni praksi za poklicno izobraževanje
in usposabljanje, npr. v Nemčiji in Avstriji.

Za več teoretičnih tečajev in usposabljanja je za poklicno raven tradicio-
nalno osebno poučevanje v razredu z veliko interakcije med učenci in uči-
teljem najprimernejša metoda. Enako velja za magistrsko raven s težnjo
po uporabi o c w ali m o o c.

Ker so za pametno industrijo značilne teme ztmi (znanost, tehnologija,
inženiring, matematika) in zahtevajo veliko vaj, praktičnih kontekstnih ur
in projektnega dela, navajamo nekaj možnosti za tovrstne oblike učenja:

– Dolgoročna pripravništva v začetnem poklicnem izobraževanju.
– Usposabljanje na delovnem mestu – primerno za kratka usposablja-

nja, seznanitev z novo opremo in s spletnim orodjem itd. Primerno
je za vse ravni.
– Praktična usposabljanja in laboratorijski poskusi z novimi tehnolo-
gijami so na voljo na več načinov:

1. Službe za interno usposabljanje – običajno v večjih podjetjih – ali
v univerzitetnih podjetjih (npr. Univerza ArcelorMittal) ponujajo
praktična usposabljanja in tečaje, včasih na kraju samem in vča-
sih v tesnem sodelovanju z lokalnimi izobraževalnimi partnerji ali
univerzami.

2. Zasebna podjetja (npr. at s – Nizozemska, Belgija) in strokovne
organizacije (npr. vdm a, ie-netitd.) pogosto ponujajo usposablja-
nja, ki so odvisna od prodajalcev.

3. Kot razširjanje ali kot dejanski rezultat raziskovalni projekti e u
in nacionalni raziskovalni projekti včasih ponujajo brezplačne
praktične tečaje o rezultatih raziskav ali projektov, npr. projekt
i-m o c c a Interreg 2 Seas, ki je v 3 letih v Flandriji dosegel več
kot 250 podjetij: več kot 750 inženirjev se je udeležilo praktičnih
tečajev v trajanju od nekaj ur do 4 dni (Knockaert idr., 2014).

– Uporaba nadgrajene resničnosti in navidezne resničnosti. Npr.: Prac-
teria, podjetje s sedežem v Združenem kraljestvu, ponuja kombina-
cijo virtualnih izkušenj, multimedijskih vsebin in strokovnega uspo-
sabljanja za usposabljanje c nc-operaterjev (slika 7.9).

– Uporaba »gamifikacije« kot usposabljanja na delovnem mestu. Npr.,
Accenture uporablja navidezno resničnost kot »gamifikacijo« uspo-
sabljanja na delovnem mestu, zaradi česar je bolj realistična in zah-
tevnejša kot druge resnejše igre.

199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204