Page 197 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 197
Izobraževanje

galore, San Francisco, Beijing in Hyderabad). »Meetupi« ustvarjajo fizično
okolje za učence z namenom srečevanja in učenja. Mestne in univerzite-
tne knjižnice imajo v tem kontekstu prihodnjo vlogo; pravzaprav to ni nič
drugega kot njihova zgodovinska vloga v »humanističnih znanostih«, ki se
danes običajno uporabljajo v natančnih in inženirskih znanostih. m sp in
večja podjetja bi morala razmisliti o vpeljevanju tega v svoja izobraževanja
ali raziskovalne in razvojne oddelke!

Kje lahko najdete vaš m o o c? Nekatere največje platforme m o o c leta
2018 so:

– Coursera (https://www.coursera.org/)
– edX (https://www.edx.org/)
– Udacity (https://eu.udacity.com/)
– FutureLearn (https://www.futurelearn.com/)

Preglednica 7.6 predstavlja številne poslovne modele, cenovni razpon,
ponudbo itd. nekaterih platform m o o c. Obstajajo m o o c, ki nosijo indu-
strijo 4.0 skoraj neposredno v svojem naslovu, npr.:

– Industrija 4.0: Kako revolucionirati vaše poslovanje (https://www
.edx.org/course/industry-4-0-how-revolutionize-business
-hkpolyux-i4-0x);

– Specializacija za digitalno proizvodnjo in tehnologijo oblikovanja
(https://www.coursera.org/specializations/digital-manufacturing
-design-technology).

Ker je večina korakov v smeri pametne industrije močno odvisna od in-
ženirskih tečajev in tehnologij, praktičnih vaj in oblikovanja, stika z dejan-
sko industrijsko opremo še vedno primanjkuje. To je na kratko obravnava-
no v naslednjem razdelku.

7.4.2 Formati praktičnega izobraževanja in usposabljanja
Izbira oblike praktičnega izobraževanja in usposabljanja – in tudi prej
obravnavanega tradicionalnega učenja, o c w, m o o c, e-učenja na splo-
šno itd. – je v veliki meri odvisna od ciljne javnosti. Pfeifferjeva (2015)
podrobno preučuje učinke, zahteve, perspektive začetnega in nadaljeval-
nega poklicnega izobraževanja in usposabljanja, vključno z vseživljenjskim
učenjem za poklicne funkcije v Avstriji. Usposabljanje na delovnem mestu
– kot del vseživljenjskega učenja – in dolgoročno pripravništvo – med za-

197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202