Page 200 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 200
llipe Saey, Mathieu Troch in Frederic Depuydt

– Učnih tovarn ni mogoče uporabiti le za multidisciplinarne raziskave
in odprte inovacije, ampak tudi za usposabljanje. To usposabljanje
lahko zajema tehnično znanje, sposobnosti preoblikovanja (npr. pre-
dlaganje in uresničevanje sprememb v vseh fazah proizvodnega sis-
tema, učenje prilagoditve načel preoblikovanja v svojih tovarnah) ali
celo socialne veščine (npr. timsko delo, prenos znanja, pridobivanje
znanja, sodelovanje pri sinhronizaciji procesov in dobavnih rokov ter
analiza napak).

7.4.3 Ključ do uspeha in pasti
Kako poiskati ključ za uspeh pri doseganju zadovoljstva učencev in pre-
nosu učenja: pripraviti učence na e-učenje s krepitvijo učinkovite rabe ra-
čunalnika in tehnologije ter dejanske uporabe pridobljenih veščin. Odlična
študija Gunawardenove idr. (2010) opisuje glavne točke, v katere je potreb-
no usmeriti pozornost pri korporativnih spletnih izobraževalnih progra-
mih, da bi dosegli uspeh pri doseganju zadovoljstva učencev in prenosu
učenja. Ta dobro dokumentirana študija poudarja, da je za zadovoljstvo
učencev t. i. spletna učinkovitost daleč najpomembnejši dejavnik. Sekun-
darnega pomena – nekateri nimajo skoraj nobenega vpliva na zadovoljstvo
učencev – so oblike tečajev (glej odstavke o m o o c), npr. tečajev navide-
zne resničnosti na c n c (prejšnje poglavje), interakcija med učencem in
učencem ter interakcija med učencem in učiteljem; med njimi je interakci-
ja učenec–učenec ocenjena kot najmanj pomembna.

Za učinkovit prenos učenja/znanja sta najpomembnejši kolegialna pod-
pora (uporaba novih spretnosti) in organizacijska podpora (viri in ustrezna
delovna obremenitev). Upravljavska podpora in organizacijske spodbude
imajo manj (oz. skoraj nič) vpliva.

200
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205