Page 65 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 65
Nekateri vidiki udeležbe otrok v raziskavah

Mortari, L., in V. Mazzoni. 2010. »La ricerca con i bambini.« Rassegna bibliografica
infanzia e adolescenza 4:4–27.

Muha, S. 2011. »Otroci kot aktivni udeleženci raziskave: etični in metodološki
izzivi.« Magistrsko delo, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani.

Novak, B. 2004. Šola in otrokove pravice. Ljubljana: Cankarjeva založba.
Pavlović, Z. 1993. Psihološke pravice otroka: otrokove pravice onstran pravnega

varstva. Radovljica: Didakta.
Pirc Musar, N., M. Prelesnik in M. Bien Karlovšek. 2006. Varstvo osebnih podatkov:

vstop v zasebnost prepovedan! Ljubljana: Informacijski pooblaščenec.
Pravilnik o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju predšolske

vzgoje. 2004. Uradni list Republike Slovenije, št. 80.
Punch, S. 2002. »Research with Children: The Same or Different from Research

with Adults?« Childhood 9 (3): 321–341.
Pyle, A., in E. Danniels. 2015. »Using a Picture Book to Gain Assent in Research

with Young Children.« Early Child Development and Care 186 (9): 1438–1452.
Quennerstedt, A., in M. Quennerstedt. 2014. »Researching Children’s Rights in

Education: Sociology of Childhood Encountering Educational Theory.« Bri-
tish Journal of Sociology of Education 35 (1): 115–132.
Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o
varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pre-
toku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba
o varstvu podatkov). 2016. Uradni list Evropske unije, L 119.
Zakon o Informacijskem pooblaščencu (ZInfP). 2005. Uradni list Republike Slo-
venije, št. 113.
Zakon o vrtcih (ZVrt-UPB2). 2005. Uradni list Republike Slovenije, št. 100.
Zidar, M. 2003. »Nove-stare reprezentacije otrok in otroštva: dekonstrukcija
›protektivnega‹ otroštva.« Teorija in praksa 40 (2): 357–374.

Certain Aspects of Children’s Participation in Research

The article focuses on the differences between research with children and
adults with a focus on the legal aspect. The introduction of new European leg-
islation on the protection of personal data placed the area of protection of pri-
vacy and the protection of personal data under a number of procedural and
other administrative challenges, including in the field of research. Particularly
sensitive are the encroachments on the privacy of the most vulnerable groups,
including children. Based on the an analysis of contemporary approaches and
conceptions of the child, with particular attention on the so-called theory of
the new sociology of childhood, which understands the child as an indepen-
dent subject in society, we find that research with children’s participation is
in many respects different from research involving adults. In this context, we
highlight some key starting points, which dictate a different approach to chil-

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70