Page 41 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 41
Sekcija 5
Spoznavanje glasbene zgodovine skozi
avtentično izkušnjo poslušanja, poustvarjanja
in ustvarjanja z umetnikom
Damjana Morel
Osnovna šola Pivka
Projekt, v katerem so sodelovali osnovnošolci tretje triade in več sodelujočih
glasbenih umetnikov, se je izvajal od novembra 2019 do marca 2022. Osre-
dnja cilja projektnih aktivnosti sta bila razvijanje glasbenih sposobnosti in
spretnosti z aktivnimi oblikami in metodami dela ter oblikovanje pozitivnega
odnosa do nacionalne in svetovne glasbene dediščine. Timsko delo je ključ-
no za uspešno izvedbo dejavnosti, zato so se umetniki aktivno vključevali v
načrtovanje, izvajanje in reflektiranje pouka. Dejavnosti so se izvajale v različ-
nih učnih okoljih – učilnica je postala umetniško prizorišče, v času zaprtja je
izvedba potekala na daljavo, en dogodek pa smo izvedli v kulturnem domu.
Prepoznali smo, da je to pripomoglo k boljši zapomnitvi učne snovi. Do izraza
sta prišli ustvarjalnost učencev in njihova radovednost, razvijali so pozitiven
odnos do glasbene dediščine ter občutljivost do različnih glasbenih kultur. S
sodelovanjem v skupinah so razvijali čustvene in socialne spretnosti.
Ključne besede: glasbeni interpreti, glasbena kultura, ustvarjalnost učencev,
čustvene in socialne spretnosti
41
Spoznavanje glasbene zgodovine skozi
avtentično izkušnjo poslušanja, poustvarjanja
in ustvarjanja z umetnikom
Damjana Morel
Osnovna šola Pivka
Projekt, v katerem so sodelovali osnovnošolci tretje triade in več sodelujočih
glasbenih umetnikov, se je izvajal od novembra 2019 do marca 2022. Osre-
dnja cilja projektnih aktivnosti sta bila razvijanje glasbenih sposobnosti in
spretnosti z aktivnimi oblikami in metodami dela ter oblikovanje pozitivnega
odnosa do nacionalne in svetovne glasbene dediščine. Timsko delo je ključ-
no za uspešno izvedbo dejavnosti, zato so se umetniki aktivno vključevali v
načrtovanje, izvajanje in reflektiranje pouka. Dejavnosti so se izvajale v različ-
nih učnih okoljih – učilnica je postala umetniško prizorišče, v času zaprtja je
izvedba potekala na daljavo, en dogodek pa smo izvedli v kulturnem domu.
Prepoznali smo, da je to pripomoglo k boljši zapomnitvi učne snovi. Do izraza
sta prišli ustvarjalnost učencev in njihova radovednost, razvijali so pozitiven
odnos do glasbene dediščine ter občutljivost do različnih glasbenih kultur. S
sodelovanjem v skupinah so razvijali čustvene in socialne spretnosti.
Ključne besede: glasbeni interpreti, glasbena kultura, ustvarjalnost učencev,
čustvene in socialne spretnosti
41