Page 39 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 39
Sekcija 5
Glasbena ustvarjalnica
Diana Dražič
Osnovna šola Šmarje pri Kopru
V letošnjem šolskem letu smo z drugošolci v projektu SKUM v naš šolski
prostor povabili sopranistko Martino Burger. Namen naših srečanj je bil, da
učenci urijo vokalno tehniko, spremljajo petje z lastnimi glasbili ter z giba-
njem izražajo zvočna doživetja. V seriji štirih srečanj smo z aktivnim sodelova-
njem spoznavali naše glasove in vokalno tehniko, uporabljali tehniko body-
percussion ter glasbo prepletli tudi z likovnim in gledališkim ustvarjanjem.
Tako so se učenci počasi spremenili v nastopajoče. Skupaj smo ustvarili vide-
opredstavo, ki smo jo poimenovali Štirje letni časi. Skupina učencev je pela
intonančno zanesljivo in izrazno ustrezno, kar za to starostno skupino in iz-
obraževalno okolje ni samoumevno. Otroci so prepoznali napredek, odzvali
so se čustveno in odprto, kar so izrazili z nasmejanimi obrazi in s številnimi
objemi ob zaključku. Izkazalo se je, da je tak pristop povezovanja z umetni-
kom koristen in dobrodošel, da v kratkem času otroci dosežejo veliko novega
v smislu doživetja in izrazne kreativnosti, učenja, povezovanja, samozavesti,
odgovornosti, prevzemanja in izražanja vlog znotraj skupine in pri medse-
bojnem sodelovanju ter skupinskem doseganju cilja.
Ključne besede: SKUM, Martina Burger, vokalna tehnika, gibanje, zvočna do-
živetja, likovno in gledališko ustvarjanje
39
Glasbena ustvarjalnica
Diana Dražič
Osnovna šola Šmarje pri Kopru
V letošnjem šolskem letu smo z drugošolci v projektu SKUM v naš šolski
prostor povabili sopranistko Martino Burger. Namen naših srečanj je bil, da
učenci urijo vokalno tehniko, spremljajo petje z lastnimi glasbili ter z giba-
njem izražajo zvočna doživetja. V seriji štirih srečanj smo z aktivnim sodelova-
njem spoznavali naše glasove in vokalno tehniko, uporabljali tehniko body-
percussion ter glasbo prepletli tudi z likovnim in gledališkim ustvarjanjem.
Tako so se učenci počasi spremenili v nastopajoče. Skupaj smo ustvarili vide-
opredstavo, ki smo jo poimenovali Štirje letni časi. Skupina učencev je pela
intonančno zanesljivo in izrazno ustrezno, kar za to starostno skupino in iz-
obraževalno okolje ni samoumevno. Otroci so prepoznali napredek, odzvali
so se čustveno in odprto, kar so izrazili z nasmejanimi obrazi in s številnimi
objemi ob zaključku. Izkazalo se je, da je tak pristop povezovanja z umetni-
kom koristen in dobrodošel, da v kratkem času otroci dosežejo veliko novega
v smislu doživetja in izrazne kreativnosti, učenja, povezovanja, samozavesti,
odgovornosti, prevzemanja in izražanja vlog znotraj skupine in pri medse-
bojnem sodelovanju ter skupinskem doseganju cilja.
Ključne besede: SKUM, Martina Burger, vokalna tehnika, gibanje, zvočna do-
živetja, likovno in gledališko ustvarjanje
39