Page 87 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 87
Razstave

Pravljična pohajkovanja pike, črte in oblike

Ksenja Kosi Viher
Vrtec Ljutomer

Simona Kosi
Vrtec Ljutomer

Melanija Grnjak
Vrtec Ljutomer

Tri skupine Vrtca Ljutomer so skupaj z akademsko slikarko Kadjo Bednarik
Sudec sodelovale na področju likovne umetnosti. Umetniške dejavnosti so
temeljile na vživljanju v pravljice. V vseh treh skupinah je pravljica služila kot
odskočna deska in kot pomoč pri vživljanju v opazovanje umetnosti. Najmlaj-
ši otroci so obravnavali delo Kruhek je šel po svetu, mešana skupina pravlji-
co Rdeča kapica, najstarejša skupina pa je uživala v Sovici Oki. Otroci so po
prebrani pravljici le-to poustvarjali v različnih medijih. Nato so obiskali Gale-
rijo Murska Sobota, v delih iskali povezave z zgodbami in jih poustvarjali v
vizualnem jeziku. Ob tem so se srečevali z gvaš tehniko, seznanjali so se s po-
menom točke, linije in izhajali iz lastnega telesa. Slikali so na velika platna, jih
dopolnjevali z različnimi materiali ter spoznavali, kako se obnesejo na platnu.
Umetnica se je odzivala s soustvarjanjem in tako otroke pripeljala do lastnih
portretov in novih izvirnih likovnih stvaritev. Spoznavali so naravne in likov-
ne materiale, kot sta papir in platno, ter se lotili upodabljanja slike na način
plastenja, v barvah so izražali svoja čustva in še veliko več. Nastalo je enajst
likovnih del, zgodb kot poskusov komunikacije umetnice in otrok v enem vi-
zualnem mediju, v katerem so otroci izrazili svoja doživljanja, umetnica pa se
je na vsako delo odzvala s svojo provokacijo, sporočilom ali z intervencijo.

Ključne besede: likovna umetnost, vživljanje v pravljice, naravni material, gvaš
tehnika, portret, plastenje, barve, čustva, dialog umetnice in otrok

87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92