Page 93 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 93
Razstave

Razstava dokumentacije projektnih aktivnosti:
plesne zgodbe

Mirjam Štrukelj
Vrtec Sežana

Naše področje ustvarjanja je bil ples, s katerim smo pri otrocih razvijali indi-
vidualne potenciale v fazah doživljanja, ustvarjanja in izražanja na področju
umetnosti. Otroci v oddelku Pikapolonic, stari od 2 do 4 leta, so se z giba-
njem izražali, komunicirali in ustvarjali. Opazovali in doživljali so ples gosta –
umetnice Mojce Leben, ga posnemali in z njim ustvarjali domišljijske slike, iz
katerih smo na koncu ustvarili plesno zgodbo: Ples z lutkami, Bibarije, Stric
in jabolko, Povodni mož, Konjički . . . Otroke sva s kolegico pri dejavnosti fo-
tografirali in snemali, z umetnico Mojco in otroki smo vedno naredili evalva-
cijo ali refleksijo ob fotografijah in posnetkih. Vse to je zajeto v predstavljeni
dokumentaciji, ki zajema tudi načrtovanje aktivnosti po modelu 5 korakov in
risbe otrok, ki so nastale spontano po plesu. Projekt smo predstavili tudi otro-
kom, strokovnim delavkam v vrtcu, staršem na oglasni deski, spletni strani in
v reviji Obzornik. S tem projektom smo se otroci in odrasli naučili drugačnega
pristopa in ustvarjalnosti skozi oči umetnika. Ples je bil neločljivo povezan z
glasbo in drugimi področji: gibanjem, jezikom, naravo, družbo in matemati-
ko. Otroci so aktivno sodelovali pri pripravi, organizaciji prostora, izvedbi in
evalvaciji oziroma refleksiji dejavnosti. Želeli smo si tudi sodelovanja s kultur-
nimi institucijami, pa se je zataknilo. Sodelovanje z umetnico Mojco ocenju-
jem kot uspešno preplesano pot.
Ključne besede: ples, ustvarjanje, plesna zgodba, domišljijske slike, medpred-
metno povezovanje

93
   88   89   90   91   92   93   94